۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
واگذاری زمین برای مسکن ملی در استان سمنان| ستاد اجرایی وارد کار شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

واگذاری زمین برای مسکن ملی در استان سمنان| ستاد اجرایی وارد کار شد

شاهرود- حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه امکان واگذاری زمین به تعاونی‌ها و ارگان‌ها برای ساخت مسکن ملی وجود دارد، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام به این موضوع ورود کرده است.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه درباره مسکن ملی راه های مختلفی برای ساخت وجود دارد که یکی از آنها دولت ساز است، تاکید کرد: می توانیم قطعات را به صورت گروهی دو نفره و سه نفره نیز واگذار و می توانیم تا مردم به صورت خود ساز مسکن مورد نظرشان را بسازند.

وی با بیان اینکه امکان اینکه اراضی به صورت تجمیعی به تعاونی ها و ارگان ها نیز واگذار شود وجود دارد، ابراز کرد: این اقدام در برخی نقاط استان سمنان هم اکنون انجام شده است.

عقد قرارداد
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در شاهرود تفاهم نامه برای ساخت دو هزار ۶۰۰ واحد مسکن ملی برای ساخت توسط ارگان هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان سمنان، اتاق تعاون، قرارگاه امام حسن(ع) و ... عقد شده است.

تفاهم نامه برای ساخت دو هزار ۶۰۰ واحد مسکن ملی منعقد شده است

حمیدی با بیان اینکه امکان واگذاری زمین گروهی به این بابت وجود دارد که ساخت مسکن تسهیل شود، ابراز کرد: در شهرستان شاهرود حساب برای یک هزار و ۴۰۰ نفر افتتاح شده که باید مردم به زودی به بانک ها مراجعه و نسبت به افتتاح حساب خودشان و واریز مبالغ اقدام کنند تا بتوانند از طرح مسکن ملی بهره مند شوند.

وی افزود: در شهرستان شاهرود هفت هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن هستند و تاکنون هزار و ۴۰۰ نفر وجه واریز کرده و مشمول طرح می شوند و مابقی باید نسبت به تکمیل پروسه اقدام کنند.

افتتاح حساب از سوی مردم
معاون عمرانی استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه ساماندهی افرادی که در این طرح افتتاح حساب کرده اند در اولویت قرار گیرد، تاکید داشت: راه و شهر سازی باید نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشد.

حمیدی همچنین بیان کرد: تعیین تکلیف واگذاری و آماده سازی ها با اولویت واگذاری به شهرداری ها انجام شود تا بتوانیم کارها را در این زمینه تسهیل کنیم.

مردم به زودی به بانک ها مراجعه و نسبت به افتتاح حساب خودشان و واریز مبالغ اقدام کنند

وی در ادامه و با بیان اینکه توافق خوبی با کارگزاری ها در بحث ساخت مسکن در قالب اجرای طرح جهش ملی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی شرق استان صورت گرفته است، ابراز داشت: امیدواریم گام های مثبتی در آینده در زمینه تامین مسکن مورد نیاز مردم متقاضی استان سمنان برداریم.

معاون عمرانی استاندار سمنان در خاتمه و درباره شهرستان سمنان نیز گفت: طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در سمنان بانک‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان مسکن پرداخت خواهند کرد.

به گزارش بازار، استان سمنان دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در سمنان و شاهرود است در نتیجه سهمیه‌های مسکن ملی این استان نیز در دو بخش ارائه می‌شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha