۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
۳۲۰ هزار تن گندم در استان ایلام برداشت می شود
معاون جهاد کشاورزی ایلام:

۳۲۰ هزار تن گندم در استان ایلام برداشت می شود

ایلام - معاون سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به فراهم بودن شرایط برای برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان، گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۲۰ هزار تن گندم در استان ایلام برداشت می شود.

محمد علی اقدسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گندم، جو و کلزا محصولات غالب کشاورزان استان ایلام در روزهای آینده است که برداشت آنها در شهرستان های مهران و دهلران به علت گرمسیری بودن به زودی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: کمباین های لازم در داخل و خارج از استان برای برداشت محصولات کشاورزی استان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دهلران قطب تولید گندم در استان ایلام گفت: در سال جاری بیش از ۱۴۸ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم زراعی استان ایلام به کشت گندم اختصاص یافته است که نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

اقدسی افزود: پیش بینی  شده امسال بیش از ۳۲۰ هزار تن گندم از مزارع استان ایلام تولید شود که از این مقدار حدود ۲۸۰ هزار تن به مراکز خرید تحویل داده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: علاوه بر آغاز شروع برداشت گندم طی روزهای آینده در مناطق گرمسیری استان، برداشت کلزا نیز در استان آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه دهلران به عنوان قطب تولید کلزا نیز شناخته می شود، گفت:  ۱۳ هزار هکتار از اراضی زراعی در سطح استان به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می شود از این سطح نیز حدود ۲۵ هزار تن دانه روغنی کلزا تولید و تحویل مراکز خرید داده شود.

اقدسی عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری ظهور بیماری زنگ زرد نسبت به سنوات قبل خیلی زودتر در سطح مزارع استان مشاهده شد برنامه مبارزه شبمیایی علیه بیماری  در دستور کار ویژه همکاران در سطح شهرستانها و مدیریت حفظ نباتات قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تا کنون در سطح حدود ۴۳ هزار هکتار از مزارع گندم استان عملیات سمپاشی زمینی وهوایی علیه بیماری های برگی به خصوص زنگ زرد و سپتریوز انجام گرفته که نسبت به سال گذشته حدود هشت برابر افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۵٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha