۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
بن بست گردشگری در سایه بی برنامگی | جشنواره‌های گردشگری کم اثر می‌شوند
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

بن بست گردشگری در سایه بی برنامگی | جشنواره‌های گردشگری کم اثر می‌شوند

شاهرود- نصیری، کارشناس حوزه گردشگری با بیان اینکه گردشگری استان سمنان در سایه بی برنامگی مغفول خواهد ماند، گفت: جشنواره‌های گردشگری در صورتی که برنامه جامعی نباشد، کم اثر خواهند بود.

امیر عباس نصیری در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره برگزاری جشنواره های گردشگری استان سمنان طی هفته های اخیر مانند گلاب گیری، دشت شقایق ها، سفر به توران و ... بیان کرد: این جشنواره ها در صورتی که به استمرار گردشگری منجر نشوند، بی اثر خواهند بود.

وی با بیان اینکه دعوت از مردم سالی یک بار برای حضور در یک روستا نمی تواند راهبرد جامعی برای ترویج گردشگری باشد، افزود: البته اعتقاد داریم که برگزاری این نوع رویداد ها از عدم برگزاری شان بهتر است اما حالا که مسئولان هزینه می کنند و مردم را نیز به روستاها می آوردند، چرا با یک برنامه ریزی جامع به این جشنواره ها عمق داده نمی شود؟

این کارشناس گردشگری با بیان اینکه برنامه ریزی جامع می تواند روستاهای زیبای استان سمنان را از محاق فراموشی و بن بست خارج سازد، گفت: راه کار این موضوع بردن مردم سالی یک بار به روستاها و رها کردن آنها تا سال دیگر نیست.

نصیری با بیان اینکه باید زیرساخت های گردشگری همراه با برنامه ریزی جامع باشد، تا بتوانیم از ظرفیت های گردشگری استان بهره مند شویم، ابراز داشت: ما متاسفانه در شناساندن ظرفیت های گردشگری در درون استان نیز مشکل داریم چه برسد به اینکه بخواهیم از خارج استان و حتی کشور گردشگر جذب کنیم.

برنامه ریزی جامع می تواند روستاهای زیبای استان سمنان را از محاق فراموشی و بن بست خارج سازد

وی با بیان اینکه حتی برگزاری جشنواره های گردشگری ما هم با بی برنامگی همراه است و بعضاً مردم ناراضی می شوند زیرا هیچ چیز سر جایش خودش نیست، بیان کرد: وقتی شما یک دهه جشنواره دشت شقایق ها را برگزار می کنید دیگر حق تکرار خطاهای گذشته را ندارید زیرا تجربه برگزاری آن را دارید اما بازهم شاهد هستیم که صرفاً نگاه مسئولان برگزاری و رفع تکلیف یک رویداد است و نه نتایج درخشان آن؛ در حالی که می توان با برنامه ریزی در زمینه اشاعه زیرساخت های گردشگری کاری کرد که جشنواره نمادی برای آغاز یک فصل گردشگری در یک منطقه باشد.

این کارشناس گردشگری با بیان اینکه باید برگزاری جشنواره ها یک بخش از یک برنامه جامع و کلی با هدف توسعه گردشگری باشد اما شاهد هستیم که در عمل یک رویداد در محوریت قرار می گیرد در یک روز ۲۰ هزار نفر مثلا به کالپوش می روند و در دیگر نقاط سال بوم گردی های این منطقه برای یافتن مسافر تلاشی وافر می کنند تا بتوانند ارتزاق شان را تامین نمایند به خصوص منطقه کالپوش که در مسیر کریدور ها نیز قرار ندارد این موضوع اهمیت بسزایی خواهد داشت چرا که می تواند روستاها را از بن بست خارج سازد.

نصیری با بیان اینکه باید جشنواره ها به صورت یک پکیج معرفی و اجرا شوند که در آن تورهای مسافرتی از دیگر استان ها، سفر ارزان، جاذبه های گردشگری، غذاهای محلی، لباس های محلی، کشتی محلی و ده ها مورد دیگر همزمان با هم در یک بازه زمانی طولانی تر ارائه شوند تا بتوانیم شاهد تردد مسافران در دوره زمانی طولانی تری باشیم، گفت: این حضور مسافران می تواند به توسعه اقتصادی روستاها نیز منجر شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فادا لوبی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      چرا هی میچپونید لای ...این خبر رو؟!! مگه چه خبر مهمی داره؟؟!!!