۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
بیماری گردشگری سلامت در یزد| عنوانی که یزدی‌ها تنها یدک می کشند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بیماری گردشگری سلامت در یزد| عنوانی که یزدی‌ها تنها یدک می کشند

یزد- بایرام زاده، یکی از راهنمایان گردشگری یزد با اشاره به بحث گردشگری سلامت که سالهاست در یزد مطرح شده، گفت: یزدی‌ها در حال حاضر این عنوان را فقط یدک می‌کشند و اتفاق مهمی در این حوزه رخ نداده است.

معصومه بایرام زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه استان یزد تنها نامی از گردشگری سلامت را یدک می کشد، اظهار داشت: بیمارانی که برای درمان به یزد سفر می کنند، به طور عمده از اقشار و استان های محروم هستند و تاثیری در رونق گردشگری استان ندارند.

معصومه بایرام زاده ادامه داد: گردشگری سلامت به این معنا است که افرادی برای درمان به یزد سفر کنند، از ظرفیت های اقامتی استان بهره بگیرند، در تورهای گردشگری شرکت کنند، از اماکن تاریخی بازدید کرده و سوغات یزد را خریداری کند تا این صنعت رونق بگیرد.

وی با اشاره به اقامت برخی از بیماران غیربومی در خانه های مسافر و حتی در چادر در کنار خیابان های نزدیک به بیمارستان ها افزود: این شیوه اسکان نه تنها تاثیر مثبتی در صنعت گردشگری ندارد بلکه ترویج اسکان در خانه های مسافر بی نام و نشان، در شرایطی که مراکز اقامتی مجاز ظرفیت پذیرش دارند، ضربه زدن به اقتصاد گردشگری محسوب می شود.

این راهنمای گردشگری عنوان کرد: برخورد با فعالان غیرمجاز در این حوزه، دلالان و افرادی که سودجویانه به راهنمایی بیماران غیربومی می پردازند از الزامات برای حفظ جایگاه صنعت گردشگری استان یزد در کشور است.

وی، بر ضرورت تقویت زیرساخت های رونق گردشگری تاکید کرد و افزود: گردشگری سلامت زمانی اتفاق می افتد که همه زنجیره های این صنعت از مراکز درمانی، مراکز اقامتی و ... تکمیل و در شأن بیمارانی باشد که حاضرند برای درمان از سوی پزشکان حاذق یزدی، از زیرساخت های گردشگری استان بهره بگیرند.

بایرام زاده گفت: پایین بودن هزینه های درمان و تخصص و مجرب بودن پزشکان، یکی از آیتم های موثر در رونق گردشگری سلامت در استان یزد است اما باید به سمت جذب بیمارانی برویم که این صنعت را تقویت کنند چرا که در حال حاضر یزدی ها از این مهم بی بهره هستند.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha