۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
 رد دیون با خصوصی سازی همخوانی ندارد
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

رد دیون با خصوصی سازی همخوانی ندارد

شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران، اصلاح نشدن مسیر و نگاه بودجه‌ای را بزرگترین مشکل خصوصی سازی دانست و گفت: رد دیون نسبتی با خصوصی سازی ندارد و خصوصی سازی به حساب نمی‌آید.

به گزارش بازار، غلامحسین شافعی امروز (شنبه) در نخستین رویداد بین المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران، به سیاست‌های اصل ۴۴ اشاره کرد و افزود: نتیجه اقدامات انجام شده این است که امروزه بخش‌های مختلف مانند بخش خصوصی، تعاونی، دولت و مجلس از روند خصوصی‌سازی ناراضی هستند. درواقع هم خریدار و هم فروشنده ناراضی است.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: هدف سیاست‌های ابلاغ شده، شتاب به سمت رشد اقتصاد ملی، بهره وری منابع انسانی، گسترش مالکیت در سطح عموم، ارتقای بنگاه‌ها و افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی و… بود، اما ارزیابی‌های انجام شده و همچنین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد به اهداف درنظر گرفته شده نزدیک نشدیم.

وی با بیان اینکه به جای آنکه خصوصی سازی به سمت اقتصاد مولد حرکت کند، روندی معکوس در پیش گرفته است، گفت: اصلاح نشدن مسیر، ما را به جای مناسبی هدایت نمی‌کند، بزرگ‌ترین مشکل موجود، نگاه بودجه‌ای به خصوصی سازی است. در این مسیر، رد دیون نسبتی با خصوصی سازی ندارد و خصوصی سازی به حساب نمی‌آید.

رییس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی فعالان اقتصادی نمی‌توانند ماه‌های آتی خود را تصور کنند و همین موضوع این ریسک را بالا می‌برد. حساسیت سیاسی و اقتصادی نسبت به صاحبان خصوصی سازی وجود دارد؛ چراکه هنوز این باور وجود ندارد که راه نجات کشور مردمی کردن اقتصاد است.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha