۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
تعطیلی خودخواسته بازار در مازندران/ ۱۳ کارخانه تغییر خط دادند
در جلسه ستاد مقابله با کرونا مطرح شد

تعطیلی خودخواسته بازار در مازندران/ ۱۳ کارخانه تغییر خط دادند

ساری - استاندار مازندران از همراهی مطلوب بازار و تعطیلی خودخواسته برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و گفت: همکاری بازار با ستاد همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان بعدازظهر دوشنبه در ستاد مقابله با کرونا در استانداری مازندران با اشاره به اینکه شرایط سخت استان با همکاری مردم و بازاریان تاحدودی مطلوب شده است، افزود: با اعمال محدودیت تردد و سفر میزان سفرهای نوروزی و ورود مسافر به استان تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نوروز سال قبل میزبان ۱۷ میلیون مسافر - شب بودیم و نوروز امسال نتوانستیم میزبانی داشته باشیم، ادامه داد: شرایط استان همچنان برای میزبانی از مسافران مطلوب نیست و از هموطنان تقاضا داریم از سفر کردن به استان پرهیز کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه نگران ورود مسافران و برهم خوردن تعادل جمعیتی بوده ایم، تصریح کرد: زمانی ظرفیت اشغال تخت استان به بیش از ۹۰ درصد رسید و اکنون وضعیت بهتر شده است.

تغییر خط ۱۳ کارخانه مازندران

حسین زادگان با عنوان اینکه در استان کارخانه تولید الکل نداریم و فقط یک کارخانه تولید ماسک داریم، افزود: با همراهی مردم و نیروهای بسیجی، خانه ها به کارگاه تولیدی تبدیل شدند و ۱۳ کارخانه استان نیز با تغییر خط به خط مقابله با کرونا و تولید اقلام بهداشتی پیوستند.

استاندار مازندران با تقدیر از همراهی بازار و تعطیلی خودخواسته بازاریان و اصناف در استان یادآور شد: همه بخش ها برای مقابله با کرونا بسیج شدند.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت نیز در این جلسه با بیان اینکه کاهش بیماری کرونا به معنای تمام شدن مسئله نیست، افزود: متاسفانه کرونا به آب و هوا حساسیت ندارد و بیماری چندکوهانه محسوب می شود.

مازندران آسیب پذیرترین استان در موج دوم کرونا

وی با اشاره به رفع محدودیت تردد بین استانی از امروز، مازندران را یکی از آسیب پذیرترین استان ها برای شیوع و بروز موج دوم کرونا دانست و از هموطنان به ویژه پایتخت نشینان خواست تا از سفر به استان پرهیز کنند.

وی با عنوان اینکه کرونا به اقتصاد و امنیت در کشورها آسیب زده است، یادآور شد:برای مهار کرونا باید فاصله گذاری اجتماعی و تغییر رفتار مردم مورد توجه قرار گیرد و رفتار هوشمندانه داشته باشیم.

حریرچی به تعطیلی مراکز، دانشگاه ها، اماکن مذهبی و غیره اشاره کرد و گفت: در این شرایط باید استراتژی مناسب برای مقابله با بیماری تدوین شود و شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت مورد توجه قرار گیرد زیرا شمار بیماران ناشناس حدود ۲۰ برابر بیماران شناسایی شده است.

تصویب ۲۵۰ مصوبه مقابله با کرونا

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز شمار بیمارستان های استان را ۴۰ بیمارستان با چهار هزار و ۱۴۳ تخت بیمارستانی اعلام کرد و گفت: برای مقابله با کرونا هزار و ۵۰۰ جلسه استانی و شهرستانی برگزار شد و ۲۵۰ مصوبه استانی تصویب شده است.

وی راه اندازی کلینیک های تب سنجی و مراکز ۱۶ ساعته نگهداری بیماران را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: در مرحله اول تب سنجی ۹۱ درصد و در مرحله دوم ۳۰ درصد جمعیت استان برای مقابله با کرونا تب سنجی شدند.

موسوی با اشاره به کمک هفت میلیارد تومانی بخش صنایع برای تامین اقلام بهداشتی گفت: همچنین با کمک خیران و فعالان اقتصادی تعداد قابل توجهی دستگاه های تنفسی و کمک تنفسی خریداری شده است.

کد خبر: ۱۵٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha