۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
تاثیر مثبت دستگاه قضا بر جلوگیری از اخلال در بازار
سخنگوی سازمان تعزیرات تاکید کرد

تاثیر مثبت دستگاه قضا بر جلوگیری از اخلال در بازار

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: دستور رئیس دستگاه قضا و ورود مسئولان قضایی برای جلوگیری از اخلال در عرضه و توزیع مایحتاج عمومی بسیار موثر است.

به گزارش بازار، محمد علی اسفنانی در رابطه با تاثیر دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر همکاری دستگاه قضا با دولت به جهت جلوگیری از اخلال در نظام اقتصادی وعرضه و توزیع مایحتاج عمومی، اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس دستگاه قضا دادستان‌های کل کشور باید نسبت به همکاری با دولت و سازمان تعزیرات برای جلوگیری از اخلال در بازار و عرضه و توزیع مایحتاج عمومی اقدام کنند.

وی استفاده از ظرفیت دادستان‌های سراسر کشور در این زمینه را کمک بسزایی به کنترل بازار و پیشگیری از اخلال در نظام اقتصادی و عرضه مایحتاج عمومی به مردم دانست و افزود: بخشی از اختیاراتی که سازمان تعزیرات حکومتی خواستار اعطا یا بازگشت آن‌هاست قوه قضاییه به صورت ذاتی دارد.

سرپرست معاونت پیشگیری و سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تشریح کرد: با مراجعه گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی به مکانی جهت کشف و توقیف اقلام احتکار شده برای ورود نیاز به حکم قضایی دارند و دادستان‌ها می‌توانند به جهت ورود به این مکان‌ها برای بررسی تخلفات احتمالی به سازمان تعزیرات حکم دهند.

اسفنانی با بیان این موضوع که در قالب انعقاد تفاهم نامه یا سایر مصادیق و با ایجاد همکاری ۲ جانبه بین دادستانی‌ها و سازمان تعزیرات حکومتی به انجام وظایف این سازمان به منظور برخورد با تخلفات بازاری و جلوگیری از اخلال در عرضه مایحتاج عمومی مردم مساعدت می‌شود، اضافه کرد:علاوه بر آن در صورتی که گشت‌های مشترک برای نظارت بر بازار در کنار معاونان دادستان‌ها برگزار شود نظارت و کنترل بر بازار جدی‌تر و پررنگ‌تر با حضور این مقامات قضایی انجام خواهد شد.

اسفنانی تاکید کرد: دستور رئیس دستگاه قضا مبنی بر ورود قوه قضاییه به جهت جلوگیری از اخلال در عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کنترل سریع‌تر و جدی‌تر بازار بسیار موثر است.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha