۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۴
گلایه مندی مردم از نحوه پرداخت وام‌ها ادامه دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

گلایه مندی مردم از نحوه پرداخت وام‌ها ادامه دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اقتصاد مسئول شکستن بسیاری از انحصارها در حوزه بانکی کشور است و با وجود اظهارات خاندوزی مبنی بر اقدامات موثر در این حوزه اما هنوز تخلفات بانک‌ها ادامه دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژادارم ساداتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به بدقولی بانک‌ها در پرداخت وام‌های خُرد و بلوکه کردن درصدی از مبلغ وام پرداختی گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی مسئول شکستن بسیاری از سنت‌ها، تخلفات و انحصارها در حوزه بانکی کشور است.

وی ادامه داد: وزیر امور اقتصاد و دارایی در این زمینه قول‌هایی را به مردم و نمایندگان مجلس داده است و به صورت پیوسته نیز در رسانه‌ها از اقدامات خوب و موثر خود در زمینه بانک‌ها صحبت می‌کند اما این موضوع را مردم باید کاملا لمس کنند. در صورتی که شاهدیم هنوز تخلفات بانک‌ها در بحث پرداخت وام‌خُرد و ازدواج ادامه دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد: بانک‌ها چه خصوصی و دولتی در زمان پرداخت وام‌ها درصدی از منابع را بدون پرداخت هیچ سودی در ازای آن چندین سال نگاه می دارند و از سوی دیگر در دریافت وثایق از مردم خلاف قانون عمل می‌کنند و هنوز مردم در حوزه‌های انتخابیه به نمایندگان مجلس مراجعه کرده و از بانک‌ها گلایه مند هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: وزیر امور اقتصاد و دارایی باید به گزارشات مردمی توجه و به وعده‌های خود عمل کند، قطعا مجلس در صورت ادامه عملکرد خلاف قانون بانک‌ها به این موضوع ورود کرده و از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد. بانک مرکزی نیز باید در جهت شکستن بن بست‌ها در مسیر پرداخت وام به مردم وارد عمل شده و اقدامات اساسی را انجام دهد.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha