۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
نرخ دستمزد شش ماهه باشد/ تعیین حقوق سال پیش‌رو با تورم سال قبل، اشتباه است
رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی:

نرخ دستمزد شش ماهه باشد/ تعیین حقوق سال پیش‌رو با تورم سال قبل، اشتباه است

مشهد- رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته ۳۶ و نیم درصد افزایش دستمزد داشتیم که حلاوت و شیرینی آن کمتر از دو ماه بود زیرا بعد از آن قیمت برخی کالاهای اساسی تا ۳۰۰ درصد افزایش داشت.

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اذعان کرد: از دیدگاه این‌جانب تا زیرساخت‌ها اصلاح نشود لذا هرچقدر دستمزد افزایش پیدا کند و از آن سود موفق به کنترل بازار نباشیم لذا این افزایش حقوق‌ها حلاوتی ندارد.

وی افزود: اعتقاد من این است که این شیوه دستمزد باید عوض شود و اینکه شاخص تورم سال گذشته را مبنای افزایش حقوق سال آینده‌ای قرار دهیم که نمی‌دانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد و آیا درگیر تحریم یا جنگ خواهیم شد کار عبث و بیهوده‌ای است.

وی ادامه داد: زمانی که اقتصاد ما ثبات ندارد باید برای یک بازه زمانی شش‌ماهه دستمزد مشخص کنیم نه برای یک سال !

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی بابیان اینکه ما هرگز خواسته و توقع بیش‌ازحدی برای افزایش دستمزد نداریم گفت: ماده ۴۱ قانون کار چندین مؤلفه برای تعیین دستمزد کارگران شامل شاخص تورم و سبد معیشتی  تعیین کرده است که رقم آن را مراکز رسمی اعلام می‌کنند.

سهرابی ادامه داد: آنچه در ۲ یا ۳ سال اخیر اتفاق افتاده این است که نماینده‌های کارگری و کارفرمایی به اجماع رسیده و مرجع مشخصی را برای سبد معیشتی انتخاب کردند تا درباره میزان دستمزد کارگران اظهارنظر کند و آن مرجع انستیتو تغذیه ایران است که امسال مبلغ ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان برای دستمزد کارگران اعلام کرده است.

کد خبر: ۱۵٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha