۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
افزایش بهای مواد غذایی در آمریکا

افزایش بهای مواد غذایی در آمریکا

افزایش بهای مواد غذایی در آمریکا بر زندگی روزمره شهروندان این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی بی اس گزارش داد بالا رفتن نرخ تورم و افزایش قیمت مواد غذایی در آمریکا بر زندگی شهروندان تاثیر منفی گذاشته است. این گزارش می افزاید بسیاری از مردم آمریکا به علت افزایش قیمت مواد غذایی در خرید این اقلام با مشکل مواجه شده اند و با این وضعیت باید مواظب دخل و خرجشان باشند.

مجری این شبکه گفت: «قیمت مواد غذایی افزایش یافته است و این مسئله موجب شده مردم آمریکا نگران هزینه‌های روزانه خود باشند. مصرف کنندگان آمریکایی هر زمان که برای خرید مایحتاج روزانه خود مانند شیر، تخم مرغ و لبنیات به فروشگاه‌ها می‌روند نگران افزایش قیمت‌ها هستند.» بازنشستگان با درآمد محدود دیگر پولی برای خرید کلی ندارند و فقط اجناس را تماشا می‌کنند.

قیمت مواد غذایی در آمریکا بر اساس داده‌های اداره آمار وزارت کار این کشور در ماه آوریل در مقایسه با آوریل سال گذشته ۹ و نیم درصد افزایش یافته است.

این بیشترین میزان افزایش سالانه قیمت مواد غذایی در آمریکا در ۴۱ سال گذشته است. برخی اقلام مصرفی در وعده صبحانه بیشترین افزایش قیمت را داشته اند. تقریبا قیمت همه مواد غذایی به ویژه قیمت گوشت، شیر و تخم مرغ افزایش یافته است.

علاوه بر این‌ها هزینه‌های سوخت و اجاره بها نیز افزایش یافته است.

مارک زندی، تحلیلگر موسسه مودی، گفت: «یک خانوار معمولی آمریکایی امسال باید ۴۵۰ دلار بیشتر نسبت به سال قبل برای همان خدمات و کالاها بپردازد که علت آن افزایش نرخ تورم است. این وضعیت بسیار دردناک است. افزایش قیمت ها، از سوخت گرفته تا کالاهای فروشگاه ها، وضعیت دشواری برای مصرف کنندگان به وجود آورده است.

کارشناسان می‌گویند تورم تا آخر امسال یا شاید سال آینده کاهش نخواهد یافت. در صحبت‌های شهروندان مشخص بود که این افزایش تورم چه تاثیری بر زندگی آن‌ها گذاشته است. تورم زندگی روزمره آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

کد خبر: ۱۵۱٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha