۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
اجتماع روسای ۳ قوه برای کاهش تصدی‌گری دولت
نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران؛

اجتماع روسای ۳ قوه برای کاهش تصدی‌گری دولت

نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران با حضور سران قوا و با هدف تبیین تاریخچه ۲۰ سال واگذاری‌ها و برنامه‌ریزی برای اصلاح مسیر خصوصی‌سازی برگزار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران، ۳۱ اردیبهشت تا سوم خرداد با حضور روسای سه قوه برگزار می‌شود.

این رویداد بزرگ که با هدف تحقق آرمان خصوصی‌سازی واقعی در کشور طراحی شده، به‌زودی میزبان سران سه قوه کشور است تا بتواند مبدأ تغییر رویکردهای حاکم در این بخش باشد.

ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و غلامحسین محسنی اژه‌ای به ترتیب در روزهای نخست تا سوم این رویداد بین‌المللی حضور خواهند داشت تا نه‌تنها هرکدام از منظر یک قوه به بیان دستاوردها، چالش‌ها و موانع احتمالی بپردازند بلکه از فرصت شنیدن نظرات بخش خصوصی واقعی، اقتصاددان‌های مطرح و تجربه‌های بین‌المللی برای اصلاح آنچه امروز به‌عنوان خصوصی‌سازی در کشور جریان دارد، استفاده کنند.

حضور کارشناسان و صاحبان تجربه‌های بین‌المللی خصوصی‌سازی در کنار دستگاه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و نظارتی به همراه شرکت‌هایی که تجربه خصوصی‌سازی نیمه‌کاره یا به سرانجام رسیده را در کشور دارند، می‌تواند منجر به کسب نتایجی ارزشمند برای اقتصاد درحال‌توسعه ایران شود.

به‌روزرسانی روش‌ها و سازوکارهای قدیمی در کنار تلاش برای فرهنگ‌سازی و اقناع افکار عمومی از دیگر اهدافی است که این رویداد برای تحقق آن‌ها در مسیر برگزاری قرار گرفته است.

این رویداد در چهار روز برگزار می‌شود و به‌غیراز سخنرانی‌های اصلی در هر روز، نشست‌های تخصصی با حضور اقتصاددانان و همچنین نمایشگاه جانبی با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی خواهد داشت.


کد خبر: ۱۵۱٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha