۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
فروش کالای تولید شده از قبل با نرخ جدید نقض قانون است
یک فعال اقتصادی:

فروش کالای تولید شده از قبل با نرخ جدید نقض قانون است

گرگان- درویشی، کارشناس حوزه اقتصاد گفت: فروش کالای تولید شده از قبل با نرخ جدید نقض قانون و به سود محتکران و دلالان است.

سیروس درویشی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای آنکه اقتصاد کشور پایدار و با ثبات باشد دولت باید از سازوکار اقتصاد خارج شود و این حوزه را در اختیار بخش خصوصی قرار ده.

این کارشناس حوزه اقتصاد، اضافه کرد: تقریباً بیش از ۵۰ درصد درآمد مردم وابسته به دولت است هنگامی که این وابستگی به دولت کاهش یابد اقتصاد کشور به سامان خواهد شد.

این فعال اقتصادی در راستای اجرای حذف ارز دولتی از کالاهای اساسی گفت: با اجرای این طرح در جامعه عدالت اجتماعی برقرار نمی‌شود زیرا زیرساخت آن در جامعه فراهم نیست.

وی ادامه داد: زمانی که به اصناف دستور داده می‌شود کالایی که به نرخ قدیم تولید شده در زمان اجرای طرح به نرخ جدید فروخته شود چه توقعی از اجرای عدالت در جامعه است با چه سازوکاری اتاق بازرگانی و اصناف کشور چنین تصمیمی می‌گیرد.

درویشی افزود: دولت موظف است طبق قانون عمل کند؛ کالا باید به نرخ درج شده بر روی بسته بندی به فروش می‌رسید تصمیم اتاق بازرگانی و ستاد تنظیم بازار خلاف قانون بود و کاملاً به نفع احتکار کنندگان و دلالان تمام شد.

این فعال اقتصادی در خاتمه خاطر نشان کرد: عدم وجود سیستم یک پارچه جهت شناسایی دقیق دهک‌ها موجب عدم موفقیت و اجرای عدالت اجتماعی می‌شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha