۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
منطقه آزاد «اینچه برون» با حمایت وزیر اقتصاد به ثمردهی مطلوب می رسد
در گفتگو با بازار؛

منطقه آزاد «اینچه برون» با حمایت وزیر اقتصاد به ثمردهی مطلوب می رسد

گرگان- نوروزی، نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس با تأکید بر تکمیل هرچه سریع تر، منطقه آزاد اینچه برون گفت: با حمایت های وزیر اقتصاد بزودی شاهد ثمردهی مطلوب این پروژه خواهیم بود.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تمام اهتمام مسئولان بر این است که منطقه آزاد اینچه برون، مرکزی صادرات محور باشد تا از این کریدور، کالاها و تولیدات کشور با کشور های اوراسیا و حتی چین ترانزیت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اینچه برون توان نقش آفرینی بالایی در افزایش تبادل کالا بین ایران و کشورهای CIS دارد و دروازه حقیقی ورود به بازار چند صد میلیون نفری ترکمنستان، قزاقستان و روسیه است.

وی ادامه داد: با تلاش مجمع نمایندگان و مدیران اقتصادی استان سازو کارهای خوبی طراحی شده تا منطقه آزاد اینچه برون به محلی برای دپو کالاهای درجه چندم خارجی تبدیل نشود.

نوروزی افزود: منطقه آزاد بندرانزلی به عنوان منطقه معین اینچه برون انتخاب شده است و امیدواریم با بهره گیری از تجربیات مدیران انزلی شاکله قوی و مستحکمی برای منطقه آزاد اینچه برون طراحی شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: گمرکات به عنوان سومین بخش تامین کننده تامین منابع مالی دولت ظرفیت های بالقوه بسیاری دارند که باید، این نهاد مهم را به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور برسانیم.

وی گفت: تلاش می کنیم با مذاکره از مجموعه پشتیبانی وزارت جهادکشاورزی زمینه ورود نهاده ها دامی و دیگر مایحتاج ضروری مانند گندم و جو از طریق اینچه برون محقق شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha