۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
سرمایه گذاری در آموزش ۲.۴ هزار میلیارد دلار منفعت اقتصادی دارد
مجمع جهانی اقتصاد گزارش داد؛

سرمایه گذاری در آموزش ۲.۴ هزار میلیارد دلار منفعت اقتصادی دارد

تغییرات سریع در اقتصاد و بازار کار نیاز به نیروهایی دارد که توان همسو شدن با این شرایط را داشته باشند. مجمع جهانی اقتصاد بزرگترین سرمایه گذاری دنیا در پسا کرونا را سرمایه گذاری در بخش آموزش می داند.

بازار؛ گروه بین الملل: با پایان یافتن همه گیری کرونا، سوال مهم و اصلی این است که سازوکار اقتصادی دنیا در پسا کرونا چیست و افراد برای باقی ماندن در بازار کار و مقابله با چالشهای عصر جدید باید چه ویژگیهایی داشته باشند.

مجمع جهانی اقتصاد بر این باور است اصلی ترین و مهمترین سرمایه گذاری در پسا کرونا باید روی نیروی کار باشد. تقویت نیروی کار کنونی و ارتقای توان و مهارت آنها به منظور همسو شدن با نیازهایی تازه ای در جهان ایجاد شده است از یک سو و سرمایه گذاری روی آم،زش نسل بعدی که آینده سازان و مدیران کشورها در سالهای آتی هستند و دنیای پر تنش و بحران زده را به ارث خواهند برد.

باید در نظر داشت سرمایه گذاری یکی از مهمترین مسایل برای داشتن اقتصادی پویا است ولی سوالی که همیشه پرسیده می شود این است که سرمایه گذاری باید در چه بخشی انجام شود که بالاترین بازدهی و تاثیر مثبت را در اقتصاد داشته باشد.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اخیر خود تاکید کرد سرمایه گذاری در بخش آموزش می تواند بالغ بر ۲.۵۴ هزار میلیارد دلار درآمد به اقتصاد دنیا اضافه کند. بر مبنای این گزارش باید این سرمایه در کشورهای توسعه یافته و برای تقوبت توان حل مسله و افزایش ظرفیت و توانایی مقابله با مسایل جدید در دانش آموزان استفاده شود و این کار باعث می شود تا در نهایت نسلی توانمند تر از نسل قبل وارد اقتصاد شود و زیر ساختهای آسیب دیده اقتصاد را بازسازی کنند.

بانک جهانی تاکید کرد در کشورهای در حال توسعه باید سرمایه گذاری در بخش آموزش بنیادی تر باشد زیرا سهمی از کودکان در این کشورها هنوز به آموزشهای اولیه دسترسی ندارند. کلید توسعه اقتصادی هر کشوری در تقویت توانایی نسل آینده برای مواجهه با مسایل جدید و افزایش توان حل مساله است. مهارتهایی که تنها مختص انسانها است و رباتها و ماشین های دیگری که قرار است جایگزین انسان در کارخانه ها شوند ، امکان و توان انجام آن را ندارند.

در ادامه گزارش تاکید شده است :« بچه های امروز باید راه خود را در فضای نا امنی که در اقتصاد دنیا وجود دارد پیدا کنند. آنها باید با بحران های ناشی از همه گیری کرونا، تغییرات جوی ، اتوماسیون و سرعت بالای دیجیتالی شدن اقتصاد و صنعت در دنیا دست و پنجه نرم کنند و این وظیفه سیستم آموزشی است که آنها را برای مواجهه با این شرایط آماده کند. مزیت این سیاست گذاری این است که نسلی را وارد اقتصاد دنیا می کند که هم خود توان رشد دارد و هم می تواند زمینه را برای رشد اقتصاد و زیر ساختهای کشورها فراهم کند و در مقابل مسایل ناشناخته قدرت درک و تحلیل و پیدا کردن راه حل دارد.»

مجمع جهانی اقتصاد تاکید کرد برای اینکه این سرمایه گذاری مهم در دنیا انجام شود باید دوره های تازه ای برای آموزش معلمان ایجاد شود. دوره هایی که به آنها مهارتهای لازم برای دنیای جدید آموزش داده شود و فرصت و امکان انتقال این مهارتها به دانش آموزان هم فراهم شود.

روشهای نوین آموزش، ایجاد انگیزه برای شروع کارهای تازه و مقابله با ناشناخته ها و تقویت حس کنجکاوی در کودکان از کلیدی ترین مسایلی است که باید معلمان در نظر بگیرند. در صورتیکه معلمان بتوانند افرادی را پرورش دهند که کنجکاو و جویای آموزش هستند، این حس در بزرگسالی هم در انها باقی می ماند و فرصت یادگیری را هیچ گاه از دست نمی دهند. در چنین فضایی نیروی کار توانمندتر خواهند بود و رشد اقتصادی هم با سرعت بالاتری جریان خواهد داشت زیرا پیدا کردن راه حل برای مشکلات توسط این نیروهای توانمند با سرعت بیشتری انجام می شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha