۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
مسوولان روابط‌ عمومی نباید در برخورد با خبر به‌صورت انفعالی عمل کنند
وزیر راه و شهرسازی:

مسوولان روابط‌ عمومی نباید در برخورد با خبر به‌صورت انفعالی عمل کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسوولان روابط‌عمومی در برخورد با خبر نباید به‌صورت انفعالی عمل کنند و منتظر نشوند تا با پیش آمدن رویدادی خبر آن را تهیه کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در پیامی با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با اعلام یکی از وظایف استراتژیک روابط عمومی که دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است، گفت: وظایف روابط عمومی اعمال مدیریت شایسته در جامعه، در درون شبکه‌های ارتباطی گسترده نیاز به اطلاعات و آگاهی‌های متقن، به روز، واقعی و کارآمد از جامعه دارد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: امروزه نقش روابط‌عمومی‌ها در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی، ‌ از مشخصه‌های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابراین، ‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع، ‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط‌عمومی، دخالت در روند تصمیم‌گیری سازمان است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به‌گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط‌عمومی‌های آن‌ها وابسته است. روابط‌عمومی مدون و برنامه‌ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط‌عمومی به‌عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط‌عمومی، به‌عنوان نهادی که می‌تواند به‌صورت نظام‌مند، برنامه‌ریزی‌شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: وظایف روابط‌عمومی اعمال مدیریت شایسته در جامعه، در درون شبکه‌های ارتباطی گسترده نیاز به اطلاعات و آگاهی‌های متقن، به‌روز، واقعی و کارآمد از جامعه دارد. متصدیان روابط‌عمومی، باید ضمن آشنایی با عناصر و اجزای تشکیل‌دهنده ارتباط یعنی معنی و مفهوم انواع ارتباط از نظر سمبل، کلامی و غیرکلامی، به طور کامل از جریان ارتباطی در تبیین اهداف و استمرار و پایداری وظایفشان شناخت کافی داشته باشند. همه مسئولان روابط‌عمومی که مسئولیت ارتباط با وسایل ارتباطی را به عهده دارند، باید به این اصل مهم و کلی و این واقعیت واقف باشند و آن را در فعالیت ارتباطی خود به‌عنوان محور اصلی در نظر بگیرند، در برخورد با خبر نباید به‌صورت انفعالی عمل کنند و منتظر نشوند تا با پیش آمدن رویدادی خبر آن را تهیه کنند، بلکه هنگامی که لازم بود خبر را مبتنی بر صحت و دقت بیافرینند، برحسب تشخیص و خط مشی سازمان می‌توانند، با مسئولان برنامه‌های موردتوجه خود ارتباط داشته و با آنان همکاری مقتضی داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: مقوله روابط‌عمومی به‌عنوان حرفه، دانش و هنر با کارکردهایی چون اطلاع‌رسانی مبتنی بر اطلاع‌یابی، نظرسنجی، مشاوره، سخنگویی، مدیریت و جایگاهی به‌مثابه منبع اطلاعات، مرجع مراجعات و وضع برقراری ارتباطات و مناسبات انسانی در سازمان تعریف و شناخته خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha