۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
مصوبات ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در همدان اجرایی می‌شود
استاندار همدان:

مصوبات ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در همدان اجرایی می‌شود

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه مصوبات ستاد اقتصادی دانش‌بنیان استان اجرایی می‌شود، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دومین جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان در سال جاری با بیان اینکه تمام مجموعه‌هایی که در حوزه دانش‌بنیان فعال‌اند، عضو ستاد اقتصاد دانش‌بنیان هستند اظهار کرد: پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها، مجموعه‌های نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی که با این حوزه مرتبط هستند در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حضور دارند.

وی گفت: طبق دسته‌بندی پارک علم و فناوری از فعالیت‌های واحدهای تولیدی، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های نخبگانی و دانشگاهی را در قالب ۶ کمیته کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، سلامت دارو و تجهیزات پزشکی، صنعت و معدن، فناوری اطلاعات و مهارت دانش‌بنیان، صنایع فرهنگی گردشگری و علوم انسانی، علمی و فناوری خدمات تجاری‌سازی و توانمندسازی تعریف کردیم.

استاندار همدان تأکید کرد: کمیته‌های ۶ گانه پیشنهادات و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند تا اجرایی و عملیاتی شود، سپس به شرکت‌های دانش‌بنیان که در زمینه مورد نظر متخصص هستند، سفارش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه محصول نهایی نیز به مجموعه‌هایی که نیازمند آن هستند، مانند بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری، معدن و خدمات ارائه می‌شود تأکید کرد: طی یک فرآیندی در این ستاد، علم و دانش به کار، فعالیت و تولید محصول تبدیل خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه محصولات تولیدی با محوریت دانش‌بنیان، باید دارای کیفیت، قیمت مناسب، راندمان بالا، قابلیت صادرات و رقابت‌پذیری با تولیدکنندگان خارجی باشند تصریح کرد: در این ستاد مقرر شد کمیته‌های ۶گانه، هفته‌ای یک جلسه برگزار و طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های دریافتی را مورد بررسی قرار داده و نهایتاً در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان مطرح، تا تصویب و اجرا شوند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل بیشتری با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان، سامانه‌ای به نام «بانک ایده» طراحی کرده که طبق آن، افراد ایده خود را در سامانه، ثبت می‌کنند که طی فرآیندهای مختلف مورد بررسی کارشناسان قرار خواهند گرفت.

استاندار همدان با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری می‌شود خواستار توجه به این مهم شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha