۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
برخی فعالان اقتصادی با عضویت همزمان در دو شرکت تعاونی قانون را دور می زنند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برخی فعالان اقتصادی با عضویت همزمان در دو شرکت تعاونی قانون را دور می زنند

همدان - رشادی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه فعال اقتصادی نمی تواند همزمان در دو شرکت تعاونی عضو باشد، گفت: متاسفانه شاهد دور زدن قانون هستیم.

محمود رشادی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه جلوگیری از موازی کاری و ایجاد تشکل هایی که ضرورتی ندارند الزامی است، گفت: برخی تشکل ها در قالب انجمن ها با هر اسمی یک تشکل دیگر نیز ایجاد می کنند که طبق قانون تخلف است.

رشادی با اشاره به اینکه آمار شرکت های تعاونی در استان همدان در حال افزایش است، عنوان کرد: برخی تشکل های اقتصادی قصد ایجاد زنجیره تولید در بخش تخصصی را دارند اما افرادی که در آن زنجیره هستد به جای زنجیره ساختن، انجمن می سازند و شرکت تعاونی راه می اندازند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی استان همدان ادامه داد: قانون تعاون و سازمان تعاون روستایی می گوید کسی که فعال اقتصادی است نمی تواند در دو تعاونی عضو باشد اما شاهد دور زدن قانون هستیم.

وی با بیان اینکه برای رفع این مسئله باید مصوب شود افراد در ابتدا از مسیر صحیح استعلام شوند، افزود: دستگاه ها به حضور یک نفر در دو تشکل توجهی ندارند و در برخی مواقع با رابطه از این مسئله چشم پوشی می‌کنند.

رشادی با اشاره به اینکه طبق قانون دستگاه های اجرایی، دولت و اتاق ها موظفند نظارت داشته باشند تا این موضوع ساماندهی شود، تاکید کرد: با رها سازی این مسئله یک نفر از دو سمت برخوردار می شود و از استان همدان خدمات می گیرد ولی محصولات را به زنجان و سایر استان ها می فروشد.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha