۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
ظرفیت مناسب صادراتی عسل اصفهان | سرمایه‌گذاری به صرفه است
کارشناس زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی اصفهان مطرح کرد؛

ظرفیت مناسب صادراتی عسل اصفهان | سرمایه‌گذاری به صرفه است

اصفهان - صدارت؛ کارشناس زنبور عسل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پنج درصد از عسل استان اصفهان به ۱۱ کشور دنیا صادر می شود و این استان ظرفیت خوبی برای توسعه زنبورداری و افزایش صادرات این محصول دارد.

حامد صدارت در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بخاطر تنوع گیاهی و پوشش گیاهی مطلوب و فعال بودن زنبورداران و مهاجرت به ۱۰ استان کشور، عسل استان اصفهان از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان رتبه سوم تولید عسل را در کشور دارد، بیان کرد: این استان با حدود پنج هزار زنبورستان و حدود یک هزار و ۵۳۳ نفر، افراد شاغل در زنبورستان و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۹۶۰ هزار کلنی زنبور عسل و حدود هفت هزار و ۵۰۰ تن تولید عسل این رتبه را در کشور به دست آورده است.

کارشناس زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: میزان تولیدات سایر فراورده های عسل اصفهان حدود ۳۵۸ تن است که شامل ۸۵۳ کیلوگرم ژل رویال ، ۱۰ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم بره موم، ۳۱۴ هزار و ۸۹۱کیلوگرم موم ، ۳۲ هزار و ۱۶۷ کیلوگرم گل، ۰.۱۲۴ کیلوگرم زهر می شود.

صدارت با اعلام اینکه پنج درصد از عسل استان اصفهان به ۱۱ کشور دنیا صادر می شود، امکان افزایش تلید صادرات نیز وجود دارد ، تصریح کرد: اطلاعات دقیق تر در ارتباط با صادرات عسل در دست سازمان دامپزشکی است به این خاطر که این سازمان مجوزهای لازم برای صادرات عسل را صادر می کند.

تولید عسل در اصفهان روند افزایشی یا کاهشی نداشته است
وی در پاسخ به این سوال که آیا نسبت به سال های گذشته میزان تولید عسل در اصفهان کاهش یافته یا خیر گفت: خیر در طی سال گذشته تا اکنون میزان تولید عسل در اصفهان روال منظمی داشته و روند افزایشی یا کاهشی نداشته است.

کارشناس زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: البته باید توجه کنیم که این استان ظرفیت خوبی برای توسعه زنبورداری و افزایش صادرات این محصول دارد و از دیدگاه کارشناسی سرمایه گذاری در این زمینه با توجه به امکان صادراتی به صرفه به نظر می رسد.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha