۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰
 دغدغه نمایندگان مجلس، ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دغدغه نمایندگان مجلس، ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن است

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس دغدغه نمایندگان مجلس را ساماندهی بازار اجاره بها و به طور کلی مسکن عنوان کرد و گفت: طرح ساماندهی بنگاه‌های معاملات ملکی در کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی است.

به گزارش بازار، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلسبا اشاره به افزایش بی رویه قیمت ها در سال گذشته و بی ثباتی بر بازار خرد اجاره گفت: در همان زمان یک طرحی در مجلس مطرح و سپس به کمیسیون عمران ارجاع داده شد که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.

وی بی ضابطگی رفتار اجاره ای و همچنین خرید و فروش مسکن را دلیل اصلی ارائه طرح مذکور عنوان کرد و افزود: این طرح تبدیل به طرح بزرگتری به نام ساماندهی بنگاه های معاملات املاک شد. چند جلسه از بررسی کارشناس این طرح شروع شده است و ادامه دارد؛ امیدوار هستیم بعد از دو یا سه جلسه، طرح نهایی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از طرح دیگری به موازات طرح کمیسیون عمران خبر داد و بیان کرد: طرح ثبت معاملات در سامانه یکپارچه در مجلس به تصویب رسیده است که توسط کمیسیون قضایی برررسی آن صورت گرفت. در آن طرح ذکر شده است که مرجع قیمت گذاری باید شورای قیمت گذاری باشد که در ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم دیده شده است.

وی از محدود شدن دریافتی بنگاه های معاملات ملکی خبر داد و اظهار کرد: دریافتی بنگاه های معاملات ملکی به صورت پلکانی خواهد شد. در حال حاضر این دریافتی به صورت توافقی با هر مبلغی تعیین می شود.

شاکری درباره طرح ساماندهی بنگاه های معاملات ملکی که در کمیسیون عمران در حال بررسی است، یادآور شد: بعد از چند جلسه بررسی، این طرح به صحن خواهد آمد و پس از رای گیری مصوب خواهد شد. طرح های دیگری نیز برای قیمت گذاری اجاره بها به عنوان پیشنهاد مطرح شده است و به عنوان یک طرح قانونی هنوز مطرح نشده است زیرا اساسا این موضوعات دشوار است.

شاکری دغدغه نمایندگان مجلس را ساماندهی به بازار اجاره بها و به طور کلی مسکن عنوان کرد و گفت: در حال کار بر روی فرمولی هستیم که بتوانیم موضوع اجاره بها را ساماندهی کنیم اما هنوز به نتیجه مشخصی دست پیدا نکرده ایم. مجلس از وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی عمده شهرسازی، مطالبه گری کرده است تا این کار را انجام دهد اما آن ها هنوز نتوانسته اند فرمول مشخصی را تهیه کنند که مقبول باشد.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha