۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
احتمال اصلاح قیمت جفت ارز یورو/دلار طی روزهای آتی
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال اصلاح قیمت جفت ارز یورو/دلار طی روزهای آتی

جفت ارز EUR/USD نتوانست بهبود به دست آمده روز یکشنبه را از بالاترین سطح پنج ساله خود افزایش دهد و اکنون در پایین ترین سطح روزانه خود در حدود ۱.۰۳۹۰ دلار قرار دارد.

به گزارش بازار، جفت ارز EUR/USD نتوانست بهبود به دست آمده روز یکشنبه را از بالاترین سطح پنج ساله خود افزایش دهد و اکنون در پایین ترین سطح روزانه خود در حدود ۱.۰۳۹۰ دلار در اوایل صبح دوشنبه به وقت بازار اروپا معامله می شود.

این جفت ارز روز قبل از پایین‌ترین میزان خود در سال گذشته چرخش کرد که ناشی از افت شاخص دلار آمریکا (DXY) با پشتوانه داده‌های آماری ضعیف مقامات فدرال رزرو ایالات متحده سود بزرگی حدود بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر را قیمت معامله گران بازار فارکس کرد. با این حال، موج اخیر ریسک گریزی، فشار خرید دلار را تجدید کرده که بر قیمت یورو/دلار پیش از انتشار پیش بینی های اقتصادی سه ماهه کمیسیون اروپا تاثیر خواهد گذاشت.

پس از اینکه چین ارقام پایین‌تری را برای بخش خرده‌فروشی و تولید صنعتی ماه آوریل گزارش کرد، احساسات بازار کاهش یافت که با ابراز نگرانی‌های تازه در مورد شیوع مجدد ویروس کرونا در چین و پکن نیز تشدید شد.

گفته می‌شود سخنان اخیر مقامات شهرهای شانگهای و پکن، کاتالیزورهای اصلی برای تجدید ترس از شیوع مجدد پاندمی کرونا بوده و این در حالیست که مقامات مسئول شهر شانگهای معتقدند اپیدمی در این شهر تحت کنترل است.

علاوه بر این، ترس از این که آلمان به فشار مجارستان برای عدم ممنوعیت کامل واردات انرژی روسیه احترام نمی گذارد، خطر قبلی را به چالش کشید. علاوه بر این، اخباری مبنی بر تسریع تسریع اقدامات نظامی در دونباس، روحیه خطرپذیری را تقویت می‌کند و همچنین به نفع تقاضای امن دلار آمریکا است.

در میان این رویدادها، شاخص S&P ۵۰۰ در معاملات روز دوشنبه ۰.۸ درصد افت کرد و این در حالی بود که شاخص‌های وال استریت یک روز قبل از آن افت کرد. علاوه بر این، بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده برای تمدید حرکت های رو به بهبود به وجود آمده در روز جمعه در تلاش است.

از سوی دیگر، پیش‌بینی‌های اقتصادی منطقه یورو در بحبوحه نگرانی‌های ناشی از رکود اقتصادی و بحث های شکل گرفته پیرامون افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه جولای بسیار مهم خواهد بود. اگر پیش‌بینی‌های بانک مرکزی اروپا با پیش‌بینی‌های نزولی بازار مطابقت نداشته باشد، جفت ارز EUR/USD ممکن است با کاهش قیمت مواجه شود.

به نوشته نشریه فایننشال تایمز، بروکسل قرار است پیش‌بینی‌های رشد خود در خصوص رشد اقتصادی منطقه یورو را بار دیگر کاهش داده و دورنمای تورم خود را افزایش دهد که عمدتا ناشی از بحران انرژی ناشی از حمله روسیه به اوکراین و لطمات آن بر اقتصاد اروپا است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EUR/USD
عدم نزدیک شدن به خط مقاومت سه هفته ای یعنی ۱.۰۵۰۰، قیمت یورو/دلار آمریکا را به سمت جنوب هدایت می کند. همچنین ۱.۰۶۴۱ به عنوان مقاومت کلیدی ماهانه عمل خواهد کرد.

در همین حال، منطقه حمایتی ۱.۰۳۵۰تا ۱.۴۰ که پایین ترین سطح روزهای اخیر و پایین ترین سطح سال ۲۰۱۷ را تشکیل می دهد، کف قوی زیر قیمت یورو/دلار آمریکا قرار می دهد.

احتمال اصلاح قیمت جفت ارز یورو/دلار طی روزهای آتی

کد خبر: ۱۵۰٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha