۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
۴۰۰ تن مرغ در ایلام توزیع شد
رئیس جهاد کشاورزی ایلام:

۴۰۰ تن مرغ در ایلام توزیع شد

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: برای تنظیم بازار طی دو ماه گذشته، ۴۰۰ تن مرغ در ایلام توزیع شده است.

آذرنوش عموزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهاار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در استان ایلام ۲۰ تن مرغ گرم در بازار عرضه و مصرف شده است.

وی با بیان اینکه نیاز استان ایلام در شرایط عادی ۴۰ تن در روز است، افزود: به دلیل نگهداری بیش از نیاز مرغ در منزل، تقاضا برای خرید مرغ در استان کاهش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: سقف قیمت مرغ به ازای هر کیلو ۵۹ هزار تومان است اما این نرخ بر اساس عرضه و تقاضا در بازار روند کاهش را طی می‌کند.

عموزاده با بیان اینکه در دو ماه گذشته ۴۰۰ تن مرغ مازاد بر نیاز در استان توزیع شده است، ادامه داد: تولید مرغ در استان سه برابر میزان مصرف است و مرغ گرم مازاد ایلام به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی میانگین مرغ مصرفی در سال را به ازای هر نفر ۳۱ کیلوگرم عنوان کرد و با اشاره به اینکه میانگین مصرف مرغ در ایلام برابر میانگین مصرف کشوری است، ادامه داد: سرانه مصرف گوشت قرمز در ایلام به ازای هر نفر ۱۲ کیلوگرم در سال است که میانگین کشوری ۱۰ کیلوگرم است.

کد خبر: ۱۵۰٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha