۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
ویزای انجل پرتغال یا استارتاپ کانادا؟
کارشناسان پاسخ می‌دهند

ویزای انجل پرتغال یا استارتاپ کانادا؟

اگر نگاهی ساده به دور و اطراف داشته باشید، با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که بیشتر کارآفرینان، متخصصان و مدیران به دنبال سرمایه‌گذاری ایده‌هایشان در دیگر کشورها هستند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: اگر نگاهی ساده به دور و اطراف داشته باشید، با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که بیشتر کارآفرینان، متخصصان و مدیران به دنبال سرمایه‌گذاری ایده‌هایشان در دیگر کشورها هستند. باتوجه‌به آماری که در مقاله ۲۵ درصد استارت‌آپ‌ها در سال اول فعالیت خود با شکت مواجه می‌شوند، ارائه شده بسیاری از کارآفرینان در سال‌های اخیر تصمیم گرفتند تا ایده‌هایشان را در دیگر کشورها و در فضای اقتصادی متفاوت‌تری امتحان کنند.

به همین خاطر در این مقاله با مقایسه دو روش ویزای انجل پرتغال و ویزای استارت‌آپ کانادا که هر دو با ایده‌های خلاقانه منجر به اخذ اقامت خواهند شد، راهنمای شما هستیم تا بر اساس شرایط فعلی،‌ بهترین تصمیم را برای آینده کاری و شخصی‌ خود بگیرید. با ما همراه شوید.

نگاهی به پرتغال، کشوری زیبا در جنوب اروپا

ویزای انجل پرتغال یا استارتاپ کانادا؟

پرتغال یکی از آن کشورهای زیبای اروپایی است که با فرهنگ، تاریخ غنی و البته فوتبالیست‌های مشهورش بین شهروندان ایرانی حسابی محبوب است. پرتغال در جنوب قاره اروپا و در همسایگی کشور اسپانیا واقع شده و عضو پیمان شنگن است، در نتیجه با ویزای پرتغال اتباع ایرانی می‌توانند به‌تمامی کشورهای عضو پیمان شنگن از جمله اسپانیا، آلمان، اتریش و ... سفر کنند. همچنین با اقامت قانونی پرتغال، علاوه بر مزایای سفر آزادانه، امکان و اجازه رسمی تحصیل و کار را هم دارید.

با این حساب، اگر فرصتی باشد که بتوانید بدون مدرک رسمی زبان یا مراحل پیچیده اداری، برای اقامت قانونی پرتغال درخواست بدهید، نباید از کنار این فرصت یعنی ویزای انجل پرتغال به سادگی رد شوید.

ویزای انجل پرتغال چیست؟

ویزای انجل پرتغالPortugal Highly Qualified Activity Residence Visa یکی از سریع‌ترین، مقرون‌به‌صرفه‌ترین و البته مطمئن‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت پرتغال است.فرایند اخذ ویزای انجل پرتغال نهایتاًبه چند ماه زمان نیاز دارد و طراحی کلی برنامه با ترکیب دو روش سرمایه‌گذاری و استارت‌آپ است.

برای شروع این پروسه اول‌ازهمه متقاضی باید یک ایده خلاقانه و مشخص را که می‌تواند منجر به کسب‌وکار، اخذ درآمد و افزایش سود شود، به دولت ارائه دهد. در مرحله بعد شرکت‌های انکوباتور با انجام تحقیق بر روی پروژه مسیر راه‌اندازی ایده و تبدیل‌شدن به یک کسب‌وکار موفق را آماده کرده و سپس به شما تحویل می‌دهند. حالا می‌توانید ایده‌تان را که آماده راه‌اندازی و کسب درآمد است بفروشید و یا خودتان شخصاً تیم تشکیل داده و مدیریت آن را برعهده بگیرید. سرمایه موردنیاز برای ویزای انجل پرتغال ۱۷۵ هزار یورو است و برای صاحب ایده منجر به اخذ اقامت و پاسپورت پرتغال می‌شود.

باتوجه‌به داده‌های مقاله شاخص‌های سرمایه‌گذاری در ایران رعایت نمی‌شود، اگر در پی افزایش سرمایه‌تان هستید، بد نیست که به ویزای انجل پرتغال فکر کنید. این برنامه نیازی به حضور متقاضی در کشور پرتغال ندارد، در نتیجه اگر شرکت یا کارخانه‌ای هم در ایران دارید یا در حال حاضر نمی‌توانید مسئولیت شغلی‌تان را ترک کنید، ویزای انجل بهترین انتخاب برای شماست. در این مدت انکوباتورها تحقیقات لازم را روی ایده شما انجام داده و سپس برای راه‌اندازی و شروع کامل، آن را به شماتحویل می‌دهند.

نگاهی به کانادا، مهد تولد ایده‌های بزرگ

ویزای انجل پرتغال یا استارتاپ کانادا؟

کانادا را بدون شک باید یکی از مرفه‌ترین کشورهای آمریکای شمالی دانست که هرسال میزبان تعداد زیادی از متقاضیان ایرانی است. دانشگاه‌های کانادا بهترین رتبه و رنک را در سطح جهانی دارند و همیشه انتخاب اول دانشجویان هستند. شرایط بیزینس و تجارت کانادا نیز به نحوی است که برای شروع کسب‌وکار و ایده‌های استارت‌آپی انتخابی فوق‌العاده است. به همین خاطر اگرعلاقه‌منداخذ اقامت کانادا هستید، بهتر است که در ادامۀ مقاله با یکی از روش‌های اخذ اقامت این کشور یعنی ویزای استارت‌آپ کانادا نیز آشنا شوید. البته کانادا کشوری متشکل از ملیت‌های گوناگون است و ده‌ها روش مختلف برای اخذ اقامت دارد که در این مقاله ما فقط دربارۀ ویزای استارت‌آپ صحبت خواهیم کرد.

ویزای استارتاپ کانادا، فرصتی برای ایده‌های خلاق!

دولت و پارلمان کانادا با هدف جذب سرمایه و ایده‌های کارآفرینان برتر از کشورهای مختلف، طی چند سال گذشته برنامه استارت ‌آپ کانادارا پیشنهاد دادند تا رشد اقتصادی کشور را سرعت بیشتری داده و ایده‌های ناب متقاضیان را وارد بازار کار و تجارت کانادا کنند. در این روش اول باید کارآفرینان توسط یکی از سازمان‌های خصوصی تائیدشده از سمت دولت انتخاب شوند. این شرکت‌ها برای تأیید متقاضیان معیارهای مشخصی از جمله ایده خلاقانه و فعالیت در یکی از حوزه‌های

· بیوتکنولوژی

· فارماکولوژی

· تجارت و بیزینس محصولات مصرفی

· ارتباطات، رسانه و مدیا

· انرژی

· فناوری اطلاعات و IT

· محصولات صنعتی

· پزشکی، بهداشت و سلامت

دارند.

متقاضیان اخذ ویزای استارت‌آپ کانادا باید تسلط کاملی به زبان انگلیسی و یا فرانسه در هر چهار مهارت خواندن، نوشتن،گوش‌دادن و صحبت‌کردن داشته باشند. نمره این متقاضیان بعد از تبدیل باید حداقل CLB ۵ را کسب کند. همچنین متقاضی باید سرمایه و تمکن مالی لازم برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را داشته باشد. در ضمن، ایده او باید در کانادا قابلیت اجرایی داشته باشد، بخش اساسی فعالیت‌ها در ایالت‌های این کشور متمرکز باشد و در همین کشور به ثبت برسد وگرنه در غیر این صورت منجر به اخذ اقامت نخواهد شد.

پروسه اخذ اقامت کانادا از طریق استارت‌آپ در صورت موفقیت به دریافت اقامت دائم این کشور منجر خواهد شد و به‌این‌ترتیب مزایای خوبی برای متقاضی و خانواده‌اش خواهد داشت.

اگر هنوز برای شروع استارت‌آپ و ایده‌هایتان در پرتغال یا کانادا مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً نگاهی به مقاله عدم حضور اقتصادی در فضای جهانی از چالش‌های اکوسیستم نوآوری ایران داشته باشید.

مزایای ویزای انجل پرتغال

مزایای ویزای انجل پرتغال در یک یا دو پاراگراف خلاصه نمی‌شود. این روش امکانات بسیاری را در اختیار متقاضی ایرانی قرار می‌دهد که اقامت قانونی پرتغال و امکان سفر آزاد در حوزه شنگنبدون اخذ ویزا تنها یک مورد آن است.

متقاضیان ایرانی از طریق ویزای انجل با حداقل میزان سرمایه می‌توانند برای اقامت پرتغال درخواست داده و بعد از دریافت اقامت موقت وارد پروسه اقامت دائم شوند. در این مدت به‌عنواندارنده کارت اقامت پرتغال از بالاترین رفاه و بهترین امکانات برای کار و تحصیل برخوردار هستند و علاوه بر همسر، فرزندان مجرد زیر سن قانونی را نیز می‌توانند همراه ببرند. به‌این‌ترتیب آینده فرزندان نیز تأمین خواهد بود.

ویزای انجل پرتغال نیازی به ارائۀ مدرک رسمی زبان ندارد و اگر متقاضی سوءپیشینه نداشته باشد، تنها با ۱۷۵ هزار یورو سرمایهواجد شرایط است. متقاضی می‌تواند تا هر زمان که دوست دارد در کشور خودش بماند و تنها چند روزی از سال را عازم پرتغال شود و سپس در ادامه سفری به دیگر کشورهای اروپایی داشته باشد.

بر خلاف مسیر ویزای طلایی پرتغال GOLDEN VISA، در این برنامه متقاضی نیازی به سرمایه بیشتر و خرید ملک ندارد، از طرف دیگر آینده کاری‌اش نیز تأمین است و می‌تواند بلافاصله ایده خودش را که حالا توسط انکوباتورها به یک برنامه کاری و تجاری موفق تبدیل شده، دنبال کند و در پی افزایش سود حاصل از سرمایه‌اش باشد.

با وجود تمام این مزایا ویزای انجل پرتغال را باید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای متقاضیان ایرانی دانست که در پی اخذ اقامت و پاسپورت دوم از طریق یک برنامۀ سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور هستند.

مزایای ویزای استارت‌آپ کانادا

شروع فرایند اخذ ویزای استارت‌آپ کانادا با جمع‌آوری مدارک و تکمیل فرم‌های مربوطه است تا سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا بتواند بر اساس سیاست‌های اقتصادی‌اش برای سال‌های پیش‌رو و معیارهای بیزینسی، درخواست متقاضیان را بررسی کند.

درصورتی‌که متقاضی موفق به اخذ ویزای استارت‌آپ کانادا شود، از طریق یک برنامه ایمن و قانونی وارد کانادا شده و حالا می‌توانند برای اخذ اقامت دائم درخواست دهند. فرد در این مرحله مقیم قانونی است و می‌تواند کار و تجارتش را به‌صورت رسمی و قانونی شروع کرده و از مزایای اجتماعی مانند تحصیل فرزندان، استفاده از خدمات پزشکی و بهداشتی و ... استفاده کند.

مقایسه دو روش ویزای انجل و ویزای استارت‌آپ کانادا

اگر بخواهیم مقایسه را شروع کنیم، اول‌ازهمه باید به مدت‌زمان بررسی پرونده در هر دو روش اشاره داشته باشیم. همان‌طور که خودتان تا اینجا متوجه شدید، فرایند اخذ ویزای انجل پرتغال بسیار سریع است و بر خلاف ویزای استارت‌آپ کانادا نیازی نیست که مدت طولانی را منتظر نتیجه ویزا بمانید. از طرف دیگر ویزای انجل پرتغال نیازی به حضور متقاضی ندارد و همین ویژگی کار را برای مدیران و کارآفرینانی که می‌خواهند بیزینسشان را در ایران حفظ کنند، راحت کرده است.

در ویزای انجل پرتغال شما بعد از اتمام مراحل تحقیق و پژوهش هم می‌توانید پروژه را بفروشید و هم خودتان آن را اداره کنید که در هر دو صورت ‌باز هم به نفع شماست. از طرف دیگر تمام این پروسه که فقط به چند ماه زمان نیاز دارد،با ۱۷۵ هزار یورو سرمایه انجام می‌شود. در آخر هم خوب است مجدد یادآوری کنیم که برای ویزای استارت‌آپ کانادا باید معادل نمره زبان متقاضی آن هم در آزمون رسمی معادل CLB ۵ باشد،درصورتی‌کهویزای انجل پرتغال نیازی به ارائۀ مدرک رسمی زبان ندارد.

باتوجه‌به شرایط کلی متقاضیان ایرانی و البته پروسه سریع و آسان ویزای انجل پرتغال که از اقامت موفق به اقامت دائم پرتغال تبدیل می‌شود، به نظر می‌رسد که پروسه ویزای انجل برای متقاضیان ایرانی بهترین انتخاب است. در این مسیر تنها به یک مشاوره تخصصی و کامل نیاز دارید تا بر اساس شرایطی که دارید، بهترین روش را به شما نشان دهد.

کلام آخر

احتمالاً با خواندن مقاله تصوری درباره هردو روش دارید ولی هنوز بر اساس شرایط فعلی برای تصمیم‌گیری مردد هستید. در این مرحله یک مشاوره تخصصی کامل با تیمی از بهترین وکلا و ایجنت‌ها که سال‌های سال در این حوزه فعال بودند، مسیر را کاملاً برای شما مشخص خواهد کرد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که با تیم کنکاش برای بررسی شرایط ویزای انجل پرتغال (که بهترین انتخاب برای متقاضیان ایرانی است) و ویزای استارت‌آپ کانادا (که مسیری برای مهاجرت به کانادا است)، با تیم مشاوران کنکاش در تماس باشید و بهترین تصمیم را بگیرید. البته ما هم در ادامه تعدادی از سؤالات متداول و پرتکرار را آوردیم تا شاید پاسخگوی نیاز شما باشد.

سؤالات متداول

۱- آیا برای ویزای استارتاپ کانادا باید سابقه کاری مرتبط داشته باشیم؟

برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا متقاضیان باید مدارکی دال بر حداقل ۶ ماه سابقه کار تمام‌وقت مدیریتی یا مالکیت یک ایده کسب‌وکار ارائه دهند.

۲- برای درخواست ویزای استارت‌آپ کاناداCLB۵ معادل چه نمره آیلتسی است؟

CLB ۵ معادل نمره ۶ آیلتس در تمامی ۴ مهارت خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و گوش‌دادن است.

۳- آیا هزینه ویزای انجل پرتغال در صورت رد درخواست توسط دولت یا سفارت پرتغال قابل‌بازگشت است؟

تمامی پرونده‌های ویزای انجل کنکاش موفقیت صددرصدی داشته‌اند و جای نگرانی نیست، اما بازهم خوب است بدانید که دولت و سفارت در صورت رد درخواست هزینه پرداخت شده را به متقاضی برمی‌گردانند.

۴- آیا ویزای انجل شرط حضور دارد؟

خیر، پروسه اخذ ویزای انجل پرتغال نیازی به حضور متقاضی ندارد.

۵- آیا تیم کنکاش در مسیر اخذ ویزای استارتاپ علاوه بر مشاوره کمک دیگری هم ارائه می‌دهد؟

بله، تیم کنکاش بر اساس علایق شخصی، تخصص، سوابق دانشگاهی و کاری یک برنامه یا همان بیزینس پلن را برایتان آماده خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha