۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
صرفه‌جویی ۲۶۰ میلیون متر مکعبی آب در بخش کشاورزی زنجان
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان خبر داد:

صرفه‌جویی ۲۶۰ میلیون متر مکعبی آب در بخش کشاورزی زنجان

زنجان - رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: اجرای طرح آبیاری تحت فشار و لوله کشی در اراضی کشاورزی استان باعث صرفه جویی سالانه بیش از ۲۶۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب در بخش کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد تاراسی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در ۵۵ هزار هکتار از اراضی مستعد استان این طرح اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در مزارع کشاورزی زنجان هزار کیلومتر کانال و لوله کشی اجرا شده است، اظهار داشت: این میزان ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: اجرای طرح آبیاری تحت فشار و لوله کشی در اراضی کشاورزی استان، باعث صرفه جویی سالانه بیش از ۲۶۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی استان می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه استان زنجان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری رتبه خوبی در سطح کشور دارد، گفت: آبیاری تحت فشار در بیش از ۵۳ درصد از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار است و توجه به امر مهم طرح آبیاری تحت‌فشار باعث صرفه‌جویی در آب می‌شود، افزود: در سال جاری برای اجرای هر چه بهتر طرح آبیاری تحت فشار ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای استان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: با تخصیص این میزان اعتبار درصد زیادی از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت فشار نصب می‌شود.

تاراسی به مشکلات فرا روی اجرای طرح آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: متاسفانه وزارت نیرو در اجرای این طرح سخت گیری می‌کند و بخش نامه‌های متعددی را در سر راه اجرای این طرح قرار می‌دهد و باید این مشکلات رفع شود.

کد خبر: ۱۵٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha