۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
ایران به همان اندازه که در مذاکرات جدی است، در عدم اعتماد به دشمن نیز مصمم است
معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

ایران به همان اندازه که در مذاکرات جدی است، در عدم اعتماد به دشمن نیز مصمم است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه در کنار دانشمندان و فناوران صنعتگران بخش انرژی کشور از همه، ظرفیت‌های بین‌المللی برای ارتقای توان کشور در خنثی‌سازی تحریم‌ها استفاده خواهد کرد.

به گزارش بازار، علی باقری با تاکید بر اینکه سیاست راهبردی خنثی سازی تحریم در کنار ابتکار هوشمندانه رفع تحریم است، افزود: ترفند دشمن در متوقف سازی قطار توسعه همه‌جانبه کشور را ناکام گذاشته است.

وی ادامه داد: اراده راسخ و توانمندی شگرف کارگزاران و متخصصان صنعت انرژی کشور، هنر دورزدن تحریم را که زمانی تنها ابزار این صنعت در مقابله با تحریم هوشمند بوش بود به فناوری مقابله با تحریم فلج‌کننده اوباما و سپس به دانش برای خنثی‌سازی تحریم ناشی از کارزار فشار حداکثری ترامپ تبدیل کرد.

باقری تاکید کرد: اکنون دیگر کشورهای تحت تحریم نیز به‌دنبال دریافت دانش خنثی‌سازی تحریم از ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه توانمندی دانشمندان و صنعتگران در خنثی‌سازی تحریم، افزون بر آن که"ظرفیت دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد، گفت: همچنین "قدرت بازدارندگی کشور در قبال تحریم‌های ظالمانه را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌بخشد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه پایداری رفع تحریم‌ها را در گرو حفظ و ارتقای ظرفیت‌های سخت و نرم در خنثی‌سازی تحریم‌ها دانست و افزود:جمهوری اسلامی ایران همان اندازه که در فرآیند مذاکرات و انجام تعهدات بین‌المللی از جمله در موضوع توافق برای رفع تحریم‌ها جدی است، در عدم اعتماد به دشمن و "عدم اتکا به بیگانگان" برای مصونیت از تحریم هم راسخ و مصمم است.

وی ادامه داد: عقلانیت انقلابی اقتضا می‌کند با عدم اعتماد به دشمن و عدم اتکا به بیگانگان، از همه ظرفیت‌های میدان دیپلماسی برای تامین منافع ملی استفاده کرد.

باقری با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه افزون بر آن که یک تنه در میدان دیپلماسی با همه توان در پی رفع حداکثری تحریم‌ها است، گفت:این وزارت خانه در کنار دانشمندان و فناوران صنعتگران بخش انرژی کشور از همه، ظرفیت‌های بین‌المللی برای ارتقای توان کشور در "خنثی‌سازی تحریم‌ها" استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۰٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha