۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کمیته آسیب‌شناسی برنامه ششم توسعه در مجلس تشکیل شد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کمیته آسیب‌شناسی برنامه ششم توسعه در مجلس تشکیل شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیته‌ای برای آسیب‌شناسی برنامه ششم و تعیین اولویت‌ها در برنامه هفتم توسعه در این کمیسیون تشکیل شده و رسما وارد فضای برنامه هفتم شده‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به لزوم ارسال هرچه سریعتر لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه از سوی دولت به مجلس گفت: با اتمام تمدید زمان یکساله برای اجرای برنامه ششم توسعه، اکنون دولت باید برنامه هفتم را تدوین و به مجلس تقدیم کند تا مجلس به بررسی و تصویب آن طی زمان مناسب بپردازد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: مشارکت دولت و مجلس در تدوین و تصویب هرچه سریعتر برنامه هفتم توسعه مورد تاکید قرار دارد، براین اساس در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز کمیته‌ای به این منظور و برای آسیب‌شناسی برنامه ششم و تعیین اولویت‌ها در برنامه هفتم تشکیل شده و رسما این کمیسیون وارد فضای برنامه هفتم شده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل روی کار آمدن دولت جدید و افکار و برنامه های جدیدی که در دولت وجود دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی و سرعت رو به جلویی که کشور در پیش دارد، بنظر می رسد برنامه هفتم توسعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حاجی‌بابایی ضمن اشاره به عدم اجرای کامل و صحیح برنامه ششم توسعه توسط دولت قبل اظهار کرد: برنامه پنج ساله ششم توسعه بسیار خوب و اثراگذار بود اما دولت تنها قسمتی از آن را اجرا کرد و بخش‌های دیگر آن را به دلیل شرایط کشور و وضعیت اقتصادی موفق به اجرا نشد و بعد از آن دولت باید در سال 1400 لایحه برنامه هفتم را به مجلس ارائه می کرد اما برنامه ششم را یکسال تمدید کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: برنامه ششم توسعه با الهام از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین و تصویب شد و برنامه‌ای بود عدالتخواهانه، فسادستیز، مهیا کننده شرایط مناسب برای تولید در کشور و توانست قدم های خوبی را در کشور بردارد و امیدواریم برنامه هفتم با این شرایط توسط دولت به مجلس ارائه شود.

وی بیان کرد: مجلس با تمام توان در همراهی با دولت برنامه خوبی را مصوب خواهد کرد تا بتوان در شرایط جدید کشور گام‌های بلندی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برداشت.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha