۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲
کالاهای مشمول ارز ترجیحی ۹۰درصد افزایش قیمت داشته اند!| مالک هفت تپه ارز ترجیحی گرفت و هیچ وارد نکرد
نماینده مردم تهران در گفتگو با بازار:

کالاهای مشمول ارز ترجیحی ۹۰درصد افزایش قیمت داشته اند!| مالک هفت تپه ارز ترجیحی گرفت و هیچ وارد نکرد

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همه کالاها در ۴ سال اخیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد طبق آمار افزایش پیدا کرد، اما کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می کردند، حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش قیمت داشتند.

احمد نادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار درباره اصلاح نظام یارانه‌ها، اظهار داشت: سیاست ارز ترجیحی از ابتدا اشتباه بود. به بیان دقیق‌تر، سیاست ارز ترجیحی به معنایی که دولت روحانی آن را پایه گذاری کرد از ابتدا اشتباه بود و ادامه آن روندی که این دولت ایجاد کرده بود، درست نبود.

وی بیان کرد: متاسفانه ارز ترجیحی به جیب مفسدان رفت و کسانی که رانت‌خواری می‌کردند، از آن بهره بردند.

مالک هفت تپه مبلغ هنگفتی ارز ترجیحی گرفت اما کالایی وارد کشور نکرد
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: یک مورد از آن، مالک هفت تپه است که مبلغ هنگفتی ارز ترجیحی دریافت کرد اما هیچ کالایی وارد کشور نکرد. بنابراین امثال این افراد زیاد بودند که ارز ترجیحی می‌گرفتند، اما کالا وارد نمی کردند. پس ادامه تخصیص ارز ترجیحی اشتباه بود.

نادری ادامه داد: اما مسئله‌ای که وجود دارد، این است که در شرایط موجود که دولت رئیسی تازه بر سر کار آمده است، قیمت ها چند صد درصد افزایش پیدا کرده است، ما در حال مذاکرات مهمی در حوزه بین الملل داریم و تحریم ها همچنان وجود دارد، حذف ارز ترجیحی کار اشتباهی بود. در زمان ارائه لایحه بودجه هم عرض کردم که نباید ارز ترجیحی حذف شود.

حذف ارز ترجیحی در شرایط امروز کشور یک سیاست اشتباه است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فعلاً نباید ارز ترجیحی اقلام کلیدی حذف می شد. استدلال بنده برای این حرف آن است که همه کالاها در ۴ سال اخیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد طبق آمار افزایش پیدا کرد، اما کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می کردند، حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد افزایش قیمت داشتند

نادری گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ارز ترجیحی علی رغم بحث هایی و انتقاداتی که داشتیم، تا حدی سر سفره مردم می آمد و در شرایط فعلی و بحث مذاکرات که کشور نیاز به آرامش دارد، حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت‌ها اساساً یک سیاست اشتباه است.

وی گفت: در کجای دنیا در سال اول یک دولت قیمت نان را آزاد می‌کنند؟ دولت نباید اصلاح نظام یارانه ها را از نان شروع می‌کرد.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حیدر IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 0
      خیلی عالیه شما کمک دشمن کردید.