۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
آزمایش یک هواپیمای مسافربری در چین

آزمایش یک هواپیمای مسافربری در چین

شرکت سازنده هواپیماهای تجاری چین، یک فروند هواپیمای مسافربری ساخت خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش بازار، چین یک فروند هواپیمای مسافربری ساخت خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، شرکت سازنده هواپیماهای تجاری چین (COMAC) اعلام کرد این اولین هواپیمای مسافربری بزرگ سی -نهصد و نوزده (C۹۱۹) چین است. این هواپیما اولین پرواز آزمایشی خود را صبح شنبه انجام داد.

این هواپیما در ساعت ۰۶:۵۲ به وقت پکن از باند چهارم فرودگاه بین المللی پودونگ شانگ‌های بلند شد و در ساعت ۰۹:۵۴ به سلامت بر زمین نشست.

شرکت سازنده هواپیماهای تجاری چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد خلبان و مهندسان تمام وظایف از پیش تعیین شده را در طول پرواز ۱۸۲ دقیقه‌ای انجام دادند و هواپیما در شرایط خوبی قرار داشت.

در این بیانیه آمده است که آمادگی‌ها برای آزمایش‌های بیشتر و تحویل به شیوه‌ای منظم در حال پیشرفت است. این هواپیما دارای ۱۵۸ تا ۱۶۸ صندلی و میزان پرواز استاندارد ۴۰۷۵ کیلومتر و حداکثر ۵۵۵۵ کیلومتر است.

در مارس ۲۰۲۱، خطوط هوایی چین شرقی، یکی از بزرگترین خطوط هوایی کشور که مقر آن در شانگ‌های است، قراردادی را برای خرید پنج هواپیما از این نوع امضا کرد که اولین معامله تجاری برای این هواپیما بود. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد این هواپیما را در مسیرهای داخلی که شانگ‌های را با شهرهای بزرگ دیگر از جمله پکن، گوانگژو، شنژن، چنگدو، شیامن، ووهان و چینگدائو متصل می‌کند مورد استفاده قرار دهد.

شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ و ایرباس مستقر در فرانسه مدت‌هاست که بازار تجارت هواپیماهای مسافربری تجاری به ارزش تریلیون‌ها دلار را در اختیار دارند.

ساخت این هواپیما که بخشی از هدف چین برای توسعه هواپیماهای غیرنظامی داخلی است. چین امیدوار است با هواپیماهای مسافربری میان برد مانند آ-سیصد و بیست (A۳۲۰) ایرباس و مکس هفتصد و سی و هفت (۷۳۷ MAX) بوئینگ رقابت کند.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha