۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
سهم صنایع از منابع بانکی برای تحقق «جهش تولید» کافی نیست
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قزوین:

سهم صنایع از منابع بانکی برای تحقق «جهش تولید» کافی نیست

قزوین - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سال گذشته تنها ۳۱ درصد از منابع بانکی کشور در اختیار صنایع و معادن قرار گرفت که اگر میخواهیم امسال «جهش تولید» محقق شود نیازمند افزایش سهم صنایع از این منابع هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زمانی شامگاه یکشنبه در حاشیه نخستین جلسه شورای گفتگوی قزوین در سال ۹۹ که با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار و جمعی از فعالین اقتصادی قزوین در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه تلاش برای نجات جان افراد و رسیدن به سلامت جامعه از مهم ترین اولویت های کشور در شرایط حاضر است اما نباید فراموش کنیم که شرایط ایجاد شده بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی ما را نیز دچار مشکل کرده است.

وی افزود: ادامه دار بودن این مشکلات در نهایت می‌توان منجر به ورشکستگی، تعطیلی و رکود در واحدهای کوچک و متوسط شود، چرا که افزاشی قیمت مواد اولیه، دلار و هزینه های جانبی در کنار کاهش فروش در مدت زمانی چند ماهه میتواند هر واحد فعالی را با مشکل مواجه سازد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: اگر شرایطی که امروز برای صنایع ایجاد شده است را جدی نگیریم در ادامه سال نه تنها به تحقق جهش تولید نمی رسیم بلکه ریزش کارگری را نیز مشاهده خواهیم کرد.

زمانی افزود: ادامه دار بودن این مسئله می‌تواند رشد اقتصادی ما را منفی کند و این اتفاقی است که سال هااست تلاش داریم از وقوع آن جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: حمایت از صنایع و به خصوص صنایع کوچک و متوسط که بیشتر در معرض آسیب هستند در واقع حمایت از تولید و اقتصاد است و می‌تواند منجربه احیاء واحدهای راکد، اشتغالزایی و افزایش تولید شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قزوین همچنین ادامه داد: به عنوان فعالان اقتصادی جامعه خود را در مقابل بحران های اجتماعی و گروه های آسیب پذیر موظف می دانیم و از این رو حضور همه جانبه ما را در اجرای طرح کمک مومنانه مشاهده خواهید کرد.

کمک مومنانه اجباری نیست

دادستان قزوین نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر این که اجباری برای مشارکت در طرح «کمک مومنانه» وجود ندارد بیان کرد: برخی از رسانه ها تلاش دارند تا به جامعه القاء کنند که این مسئله کمک مومنانه با اجبار همراه بوده است در حالی که نگاه و روحیه در اجرای این طرح نگاهی تعاملی و جهادی است و قطعا همه مشارکت کننده از روی علاقه و نیت خیر با ما همراه شده اند.

محمد قاسمی گفت: پیامدهای اقتصادی کرونا اگرچه در زمان حاضر موضوع مد نظر ما نسیت اما به واقع نمی‌توان تاثیر آن را در زندگی مردم و معیشت جامعه نادیده گرفت و از این رو اجرای طرح های مختلف برای کمک به مردم و کاهش فشارهای مالی از اقشار آسیب پذیر می‌تواند در کنترل این پیامدهای اقتصادی تاثیر گذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اما با همه فشارهای موجود و مشکلات اقتصادی که در این ایام گریبانگیر صنایع و اصناف بوده است خوشبختانه امروز شاهدیم که این افراد با علاقمندی در میدان حاضر شدند و با روحیه جهادی و انقلابی برای گذر از این بحران پای کار آمده اند.

دادستان قزوین گفت: کمک مومنانه معامله با خداست و این که عده ای سخن از معامله با دولت و دریافت تخفیفات مالیاتی و روش های معالمه دیگر را به میان می آورند میتوان گفت به معنای حقیقی و ژرف این طرح پی نبرده اند.

کد خبر: ۱۵٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha