۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
تدوین ۳۰ زمینه و فرصت برای ارتقای همکاری اقتصادی ایران و کوبا

تدوین ۳۰ زمینه و فرصت برای ارتقای همکاری اقتصادی ایران و کوبا

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با معاون نخست‌وزیر کوبا از تدوین ۳۰ فرصت و زمینه برای همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی میان ایران و کوبا خبر داد.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی‌امین پس از دیدار با معاون نخست وزیر کوبا در جمع خبرنگاران افزود: امروز با مقامات کوبایی در زمینه همکاری در بخش‌های پزشکی، دارو، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، نفت و گاز و تبادلات بانکی بحث و گفتگو شد.

وی گفت: قبل از سفر معاون نخست وزیر کوبا با حدود ۳۰ شرکت ایرانی و کوبایی هماهنگی‌های لازم انجام شده بود تا زمینه همکاری شرکت‌های دو کشور قوت گیرد.

فاطمی امین افزود: روابط و همکاری ایران و کوبا از زمان‌های گذشته خوب و قوی بوده و این همکاری ادامه دار خواهد بود.

وی گفت: معاون نخست وزیر کوبا و هئیت همراه برای شرکت در جلسه کمیسیون مشترک به تهران آمده و در مدت حضور در ایران از شرکت‌های مختلف دانش بنیان ایرانی و چندین نمایشگاه بازدید خواهند داشت.

وی افزود: کشور کوبا در بحث دانش بنیان‌ها از گذشته قوی بوده و اولویت سیاست خارجی وزارت صمت، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان به ویژه شرکت‌های دانش بنیان کوبایی خواهد بود.

قرار است در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا ۲۱ کمیته تخصصی در حوزه‌های مختلف ازجمله تجارت، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و حمل‌ونقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد و بهداشت برگزار شود و در حاشیه برگزاری این اجلاس، اسنادی درزمینه دارویی، کشاورزی، گمرکی، مواد غذایی و واکسن به امضای دو طرف برسد.

کد خبر: ۱۵۰٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha