۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
تناسب عرضه و تقاضا در بازار یزد تا دوشنبه/ حضور بازرسان نامحسوس در فروشگاه‌ها
استاندار یزد در گفتگو با بازار خبر داد

تناسب عرضه و تقاضا در بازار یزد تا دوشنبه/ حضور بازرسان نامحسوس در فروشگاه‌ها

یزد- فاطمی، استاندار یزد گفت: در حال حاضر کمبودی در بازار یزد نداریم و تا روز دوشنبه هفته جاری نیز به تناسب در عرضه و تقاضا خواهیم رسید.

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کمبود برخی اقلام اساسی در بازار استان، تصاویری از صف های طولانی و دغدغه های مردم برای تامین این اقلام از جمله روغن، ماکارونی و سایر موارد را در فضای مجازی به نمایش گذاشته که این دغدغه های تامین را افزایش داده است.

تشکیل صف به دلیل عرضه اقلام به قیمت قدیمی از سوی محتکران شناسایی شده
وی بیان کرد: توزیع اقلام اساسی مردم از جمله روغن، گوشت مرغ و ... در بازار انجام شده اما صف هایی که تشکیل شده، ناشی از احتکار برخی از اقلام و عرضه آن بعد از لو رفتن، به قیمت قبل و اطلاع رسانی از طریق پیامک به مردم بود.

فاطمی افزود: محتکران با پیامک هایی که از تعزیرات دریافت کرده بودند، اجناس خود را با قیمت قبلی عرضه کردند به همین دلیل شاهد صف های طولانی بودیم.

وی گفت: مصرف روزانه مرغ در استان ۵۰ تا ۷۰ تن است اما روزانه ۹۰ تن مرغ گرم در بازار توزیع شده است. میزان روغن توزیعی در بازار در این روزها ۴۵ تن به صورت روزانه بوده در صورتی که مصرف روزانه متعارف ۳۰ تن بوده است.

استاندار یزد عنوان کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان یزد ۹۰ گرم، گوشت قرمز ۳۰ گرم، لبنیات ۳۰۰ گرم، تخم مرغ ۳۰ گرم و آرد ۳۰۰ گرم است.

وفور کالا در بازار استان از دوشنبه
استاندار یزد گفت: از روز دوشنبه به بعد که قیمت ها واقعی می شوند، یک پس زدگی در بازار شاهد خواهیم بود که عرضه و تقاضا را تنظیم خواهد کرد چرا که کالا به وفور در بازار وجود دارد اما تمایل مردم به دلیل تفاوت قیمت گذشته و قیمت جدید برای خرید کمتر می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقاضا بالا رفته و کمبودی در خانه ها برای اقلام اساسی وجود ندارد، ادامه داد: تا دوشنبه بارهای روغن و سایر کالاها وارد استان می شود به این ترتیب نگرانی برای تامین اقلام وجود نخواهد داشت.

فاطمی اظهار امیدواری کرد: با این اقدام و فعال شدن ستاد اطلاع رسانی شاهد مدیریت بهتر اجرای طرح اقتصادی دولت در استان باشیم و نظارت ها نیز تشدید می شود تا تخلفی صورت نگیرد.

وی از به کارگیری ۲۰۰ نیروی بازرسی از سوی سازمان جهاد کشاورزی، ۲۰۰ نیروی بازرسی از سوی سازمان صمت و ۲۰۰ نیروی نظارتی از سوی بسیج اصناف خبر داد و افزود: بعضی از بازرسان به صورت غیرمحسوس در فروشگاه ها حضور می یابند.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha