۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
۳۰ درصدچاه‌های آب زنجان غیر مجاز است
استاندار زنجان:

۳۰ درصدچاه‌های آب زنجان غیر مجاز است

زنجان - استاندار زنجان با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با حفر چاه‌های غیر مجاز در استان، گفت: ۳۰ درصدچاه‌های آب زنجان غیر مجاز است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای منابع آب زنجان در محل استانداری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت بارش ها و منابع استان زنجان، گفت: جدولی برای وضعیت آب استان طراحی و میزان بارش ها به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه طی سال جاری بارش باران رشد داشته است، افزود: از ابتدای امسال شاهد بارش های خوبی در استان بودیم که امیدواریم این روند طی ماه‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

حقیقی با بیان اینکه وجود چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه‌های مجاز باعث کم شدن سطح سفره های آب زیرزمینی شده است، گفت: با متخلفان در هر پست و جایگاهی باید با جدیت برخورد شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار و ۳۴۷ حلقه چاه در زنجان وجود دارد، گفت: از تعداد ۱۴ هزار و ۴۹ حلقه چاه پروانه بهره‌برداری دارند و شش هزار و ۲۹۸ حلقه چاه آب غیر مجاز هستند که معادل ۳۰ درصد می باشد.

وی به کشت نامناسب صیفی جات در استان اشاره کردو افزود: در سال گذشته، کشت‌هایی در این استان بود که مشکلاتی ایجاد کرد و برداشت گوجه‌فرنگی در سال‌های گذشته بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزارتن بوده در حالی که در سال گذشته به ۴۷۰ هزار تن رسید و باید کشاورزان براین امر اذعان داشته باشند که محصولاتی مانند هندوانه، گوجه‌فرنگی و صیفی‌جات مشمول یارانه دولت نیستند و جهاد کشاورزی نسبت به کشت این محصولات نظارت کند.

استاندار زنجان گفت: کشت محصول با آب چاه‌های غیرمجاز ممنوع است و مدیران ذی ربط باید این مهم را نظارت کرده و در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

حقیقی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای زنجان باید آخرین وضعیت تحلیلی منابع آبی و سدها، ساخت و ساز غیر مجاز و حفر چاه‌های غیر مجاز این استان همراه با شاخص‌های مربوطه را طراحی کند، ابراز داشت: راهکارهای عملیاتی برای این شاخص‌ها ارائه دهد.

وی ازآغاز فعالیت بازار مسقف زنجان، مجتمع‌های تجاری و پاساژها در استان خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا فعالیت این واحدها داده شده و فعالیت رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه همچنان تعطیل است.

استاندار زنجان گفت: فعالیت تمام واحدهای صنفی کم خطر و پر خطر بر اساس شرایطی انجام می‌شود و فعالیت این واحدها تا ساعت ۱۸ عصر بوده و اماکن متبرکه نیز تا اطلاع ثانوی مشمول تعطیلی هستند مگر آنکه تصمیم جدیدی از سوی ستاد ملی اتخاذ شود.

حقیقی با بیان اینکه باید تمام واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در غیر این صورت برخورد لازم انجام می‌گیرد، افزود: مدارس و دانشگاه‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و فقط مقطع دکتری و آن هم با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت می‌توانند فعالیت کنند.

استاندار زنجان تصریح کرد: طرح غربالگری بیماری کرونا در استان به خوبی اجرا و از هفتم فروردین‌ماه سال جاری تا کنون ۶۵ درصد تست‌های کرونا در استان به صورت آزمایشگاهی و ۳۵ درصد بالینی بوده و طی این مدت از چهار هزار و ۷۰۰ نفر تست سرپایی گرفته شده و امروز این استان در خصوص تعداد بیماران کرونایی به عدد تک رقمی رسید.

کد خبر: ۱۵٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha