۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
ساخت ۱۱۳ شناور ۱۱۳ هزار تنی برای مشتری خارجی
مدیر عامل صدرا خبر داد

ساخت ۱۱۳ شناور ۱۱۳ هزار تنی برای مشتری خارجی

زارعی مدیرعامل صدرا با اشاره به ساخت چهار نفتکش ۱۱۳ هزار تنی توسط این شرکت برای کارفرمای خارجی، گفت: در حوزه شمال هم در حال مذاکره برای اورهال سکوی نیمه شناور ایران- امیرکبیر هستیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: «علی زارعی» مدیرعامل صدرا در نشست خبری در حاشیه‌ بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ساخت چهار نفتکش بزرگ ۱۱۳ هزار تنی توسط این شرکت برای مشتری خارجی خبر داد و افزود: یک فروند را تحویل دادیم، کشتی دوم تا ماه آینده تحویل داده می‌شود، ساخت کشتی سوم هم شروع شده و در مدت ۲ سال ساخته و تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از مجموع سکوهای پارس‌جنوبی به طور هم‌زمان عملیات طراحی، مهندسی، تامین کالا، ساخت، حمل، نصب و راه‌اندازی ۱۰ سکو توسط شرکت صدرا انجام شده است، ادامه‌داد: از این تعداد ۹ سکو تحویل موقت شده و یک سکوی باقی‌مانده نیز مربوط به فاز ۱۴ است که در مرحله تحویل است.

زارعی تاکید کرد: اگر شرایط دریا مساعد شود کارهای باقی‌مانده در دریا را تکمیل و پروژه را تحویل می‌دهیم.

به گفته وی، تعمیر و نگهداری ۱۸ سکوی ناحیه ۲ پارس‌جنوبی نیز توسط این شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل صدرا با اشاره به اینکه قرارداد جاری دیگر تعمیرات خطوط لوله زیردریایی میدان گازی پارس‌جنوبی است، گفت: یکی از پروژه‌های ما تعمیر خط لوله ۳۲ اینچ سکوی فاز ۱۶ بود که در زمستان سال گذشته دچار حادثه شده بود که با بهترین کیفیت و در حداقل زمان انجام شد.

او همچنین به پروژه جکت میدان «بلال» اشاره کرد و افزود: سال گذشته در مناقصه این پروژه برنده شدیم که اقدامات مربوط به آن در حال انجام است.

زارعی با اشاره به اینکه در حوزه شمال هم در حال مذاکره برای اورهال سکوی نیمه شناور ایران- امیرکبیر هستیم، خاطرنشان‌کرد: ما فناوری نیمه‌شناور در داخل کشور نداشتیم که در صدرا انجام شده و به‌ منظور تعمیرات اساسی در حال رایزنی با کارفرما هستیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha