۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
رانت ۳۰ ساله خودروسازان داخلی و حلقه مفقوده کیفیت خودرو
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد: 

رانت ۳۰ ساله خودروسازان داخلی و حلقه مفقوده کیفیت خودرو

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه بیش از ۳۰ سال است که خودروسازی ما از رانت های دولتی استفاده می‌کند و اما نتوانسته هیچگونه تغییری در کیفیت خودرو بدهد.

اصغر سلیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه هم کیفیت و هم قیمت خودرو در کشور دچار مشکل است، بیان کرد: خیلی از کشورهایی که در بخش خودرو پیشرفت کردند از حمایت‌های محدود دولتی برخوردار بودند و توانستند در عرض ۴ الی ۵ سال بر اساس آن حمایت ها ارتقا پیدا کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه بیش از ۳۰ سال است که خودروسازی دولتی ما از رانت های دولتی استفاده می‌کند و اما نتوانسته هیچگونه تغییری در کیفیت خودرو بدهد.

وی با بیان اینکه درست است که می‌گویند خودروسازی داخلی داریم اما خودروی پراید خودروی از رده خارج شده کره جنوبی است ، اظهار کرد: همچنین خودرویی به مانند پژو هم برای کشور فرانسه است که برخی مدل‌های آن در کشور از رده خارج شده و اما همچنان به عنوان تولید داخل از آن استفاده می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه کیفیت خودروهای داخل کشور بسیار افت کرده است یعنی پراید ده سال پیش کیفیتش بهتر از خودروهای فعلی است.

وی ادامه داد: حتما باید موضوع واگذاری سایپا و ایران خودرو به بخش خصوصی به درستی اجرا شود البته این دو خودروسازی باید به افراد توانمند واگذار شوند نه اینکه این دو خودرو سازی به دست افرادی بیفتند که مسائل مربوط به واگذاری های چند سال گذشته تکرار شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: تنها راه حل رفع مشکلات خودروسازی توجه به واردات خودرو است، بنابراین اگر اقدام دیگری در این بخش انجام ندهیم شاید تا صد سال دیگر هم تغییری در این بخش نداشته باشیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha