۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
فرصت آزمون و خطا در اختیار نداریم| ضرورت ترسیم پاسخ اقناعی به مردم
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

فرصت آزمون و خطا در اختیار نداریم| ضرورت ترسیم پاسخ اقناعی به مردم

گرگان- منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان این که جراحی اخیر اقتصادی به دقت نظر بیشتری نیاز داشت، گفت: هنگامی که طرحی در سطح ملی انجام می شود فرصتی برای آزمون و خطا نداریم.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: هرچند برای اجرای طرح اصلاح نرخ ارز تلاش‌های بسیار گسترده‌ای در دولت انجام شده اما در صحنه عمل باید دوراندیشی و دقت بیشتری منظور می شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: مثلاً هنگامی که مردم را برای تهیه اقلام اساسی به یک مرکز هدایت می کنیم باید از قبل راستی آزمایی و توان سنجی انجام دهیم که آیا این مرکز قدرت برآوردن نیازهای مردم را دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: تجربه چهار دهه گذشته در خصوص پیش بینی و اقتصاص ارز ترجیحی در کشور بیان گر آن است که به علت ساختارهای ضعیف نظارتی، اهداف ترسیم شده در این طرح محقق نشده است.

منتظری گفت: از نظر کارشناسان معدل اثربخشی وجود ارز ترجیحی رضایت بخش نیست و زمینه سوء استفاده مالی و رانت خواری را فراهم کرده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقشار کم برخوردار جامعه از مزیت های ارز ترجیحی بهره بسیار ناچیزی کسب می‌کردند و بیشترین سود نصیب واردکنندگان کالا به کشور می شد.

منتظری ادامه داد: هنگامی که قرار است سیاست و راهبرد اقتصادی کلانی در جامعه پیاده سازی شود باید پاسخ اقناعی در خوری برای مردم در نظر بگیریم، هر چند انتظار استقبال ۱۰۰ درصدی از این طرح را نداشتیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای کامل این جراحی اقتصادی در یکی از استان‌های کشور به صورت پایلوت در حال انجام است و امیدواریم با آسیب شناسی اشکالات به حداقل ممکن برسد و زمینه شکل گیری ایران قوی و سربلند در همه حوزه ها فراهم شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha