۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
نگرانی بابت تولید تخم‌مرغ نداریم
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران:

نگرانی بابت تولید تخم‌مرغ نداریم

کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: در مورد تولید تخم‌مرغ هیچ مشکلی نداریم بلکه مازاد تولید هم داریم.

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: در مورد تولید تخم‌مرغ هیچ مشکلی نداریم بلکه مازاد تولید هم داریم.

وی بیان کرد: تا قبل از اینکه قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری از ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان به ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ۴۰ هزار تومان قیمت مصرف‌کننده برسد، به دلیل آنکه فصل مصرف تخم‌مرغ نیست و این آزادسازی ممکن است در روزهای آینده روی مصرف مردم تأثیر بگذارد و افت مصرف داشته باشیم ۲۰ درصد زیر قیمت مصوب می‌فروختیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: هم‌اکنون نگران سرمایه در گردش مرغداری‌ها هستیم که نتوانیم محصول را با قیمت جدید اعلام شده به فروش برسانیم.

کاشانی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ از طریق واحدهای فعال صنعتی و بومی در سطح کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: میزان مصرف قبل از طرح هوشمندسازی روزانه حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تن به عبارتی ۲۰ درصد بیش از نیاز تولید می‌شده است و مشکلی از لحاظ تولید نداریم، ولی باید دولت نگاه ویژه‌ای به بخش تولید داشته باشد که بتوانیم تولید را سرپا نگه داریم و مشکلی در آینده نداشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی قیمت‌ها تقاضا برای خرید تخم‌مرغ ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به ذخیره حدود یک‌هزار و پانصد تنی تخم‌مرغ افزود: حدود ۵۰ درصد تخم‌مرغ ذخیره‌سازی شده به بازار تزریق شده و مابقی هم روزانه با قیمت مصوب به فروشگاه‌ها و میادین و... توزیع می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه هیچ نگرانی بابت تولید تخم‌مرغ نداریم، گفت: امسال تولید یک‌ میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در برنامه است که یک رکورد بی سابقه‌ است.

کد خبر: ۱۵۰٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha