۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
سهم قم در تأمین شکر، برنج و روغن ماه رمضان تعیین شد/ موجودی مرغ و گوشت کافی است
معاون استاندار قم:

سهم قم در تأمین شکر، برنج و روغن ماه رمضان تعیین شد/ موجودی مرغ و گوشت کافی است

قم - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم، گفت: سهم استان قم در تأمین شکر، برنج و روغن ماه رمضان ۲۳۰۰ تن تعیین شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، مهرداد غضنفری امروز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر بازار ماه رمضان، اظهار کرد: تلاش در تأمین کالای مورد نیاز و اساسی مردم در حال انجام است و از هم‌اکنون با هرگونه گران‌فروشی برخی از اقلام برخورد جدی و بازدارنده می‌شود.

وی افزود: اقلام دارای قیمت مصوب هستند و افزایش قیمت پذیرفته نیست و در صورت بروز تخلفات، می‌توان اقدام به پلمب واحد تجاری و صنف متخلف کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان، سهم استان قم در تأمین شکر، برنج و روغن، ۲۳۰۰ تن تعیین شد و به‌زودی وارد استان و با نظارت ویژه توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: اقلامی که قیمت مصوب ندارند، باید فروشنده مستندات را ارائه دهد و اگر تخلف کرده است با آن برخورد شود، ضمن اینکه فاکتورهای خرید نیز کنترل می‌شود.

غضنفری خاطرنشان کرد: امسال در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم و اقلام پروتئینی برای ماه‌های آتی ذخیره‌ شده است که به‌موقع توزیع می‌شود.

وی گفت: متأسفانه تولیدکنندگان مرغ مشکلات زیادی برای نهاده‌ها دارند و مقرر شده جهاد کشاورزی یپیشنهادات لازم را در تأمین نهاده‌ها بدهد و پشتیبانی دام نیز با ذخیره‌سازی مناسب، نهاده‌ها را به بازار مصرف عرضه کند.

غضنفری افزود: موجودی مرغ و گوشت قرمز به حد کافی است اما در مورد حبوبات با افزایش قیمت مواجه شده‌ایم، در این راستا بخشی از حبوبات از خارج از کشور وارد می‌شود و استان قم نیز با مشکل گرانی مواجه است چرا که تولیدات در ایران محدود است.

کد خبر: ۱۵٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha