۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
خطر نابودی هفت میلیون شغل در انگلیس

خطر نابودی هفت میلیون شغل در انگلیس

ادامه شیوع ویروس مرگبار کرونا در انگلیس باعث شد که خطر نابودی، هفت میلیون شغل را در انگلیس تهدید کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، به نوشته گاردین به احتمال زیاد توقف فعالیت این دست از مشاغل برای ماه‌ها طول خواهد کشید. نتایج یک بررسی جدید در انگلیس نشان می‌دهد یک پنجم کل همه شاغلان با تهدید توقف فعالیت روبرو هستند، اما در صورتی که محدودیت‌ها در بخش‌های حیاتی به تدریج رفع شود امکان بهبود وضعیت اقتصادی انگلیس وجود دارد.

برآوردهای «موسسه تحقیقات اقتصادی اجتماعی انگلیس» در دانشگاه اِسِکس نشان می‌دهد توقف فعالیت‌ها در انگلیس این خطر را به همراه دارد که موقتا شش میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در انگلیس از چرخه فعالیت خارج شوند که این رقم یک پنجم (۲۰ درصد) مشاغل در کل کشور را شامل می‌شود. در مدل تحقیقاتی این موسسه، توانایی دور کاری کارمندان و کارگران در نظر گرفته شده است.

این ملاحظات به معنی آن است که بعضی بخش‌های اقتصادی در مقایسه با سایر بخش‌ها کمتر تحت تاثیر عواقب ناشی از ویروس کرونا قرار می‌گیرند. در این تحقیق همچنین تاثیر کاهش تقاضای کالا و خدمات بر روی مشاغل نیز محاسبه شده است.

محققان برآورد می‌کنند که تقریبا دو میلیون شغل در صنعت عمده فروشی و خرده فروشی انگلیس (که ۴۸ درصد از کل مشاغل این بخش را شامل می‌شود) و یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل در بخش هتلداری، رستوران‌ها و کافه‌ها (که ۷۵ درصد کل مشاغل این خبر را شامل می‌شود) نابود شود، ضمن آنکه یک میلیون شغل دیگر نیز در بخش خدمات از بین می‌رود.

کد خبر: ۱۵٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha