۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
عقب‌ ماندگی گلستان در جهش تولید مسکن| ایرادات طرح برطرف می شود
در گفتگو با بازار بیان شد؛

عقب‌ ماندگی گلستان در جهش تولید مسکن| ایرادات طرح برطرف می شود

گرگان- رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه هفته آینده شورای عالی مسکن ایرادات و مشکلات اجرای طرح جهش تولید مسکن کشور آسیب شناسی و برطرف می شود.

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: استان گلستان نسبت به برخی از استان های کشور از نظر تامین زمین و اجرای طرح جهش تولید مسکن در رتبه پایین قرار دارد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت پروژه در برخی مناطق با توجه به زمین های خوبی که در اختیار پیمانکاران قرار گرفته، پیشرفت فیزیکی خوبی است و تا ۲۵ درصد هم رسیده است.

وی افزود: ثبت نام پنج میلیون و ۴۰۰ هزار متقاضی در این طرح بیانگر آن بوده که نیاز به تولید مسکن در کشور بسیار مشهود است.

رضایی کوچی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با تعامل وزارت راه و شهرسازی و بهره‌گیری از منابع بانکی سرعت اجرای این طرح شتاب بیشتری بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان بیش از ۱۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد اما سهم بسیار اندکی از تجارت دریایی داشته، در حالی که با توسعه صنایع دریایی می توان بخشی از دغدغه های اقتصادی گلستان را برطرف کرد.

وی عنوان کرد: در نظر داریم با مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی دو بندر موجود در گلستان ترمیم و بازسازی شود.

رضایی کوچی ادامه داد: برای تامین کاستی بودجه در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور لایحه مشارکت های خصوصی در حال پیگیری است تا سازمان های دولتی به واگذاری پروژه ها مکلف شوند و بخش خصوصی هم تمایل بیشتری از خود نشان دهند.

کد خبر: ۱۵۰٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha