۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
ضرورت ایجاد موج جدیدی از فعالیت های ترویجی در کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

ضرورت ایجاد موج جدیدی از فعالیت های ترویجی در کشاورزی

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع باید موج جدیدی از فعالیت‌های ترویجی را آغاز کنیم و کشاورزی دانش‌بنیان را محقق سازیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی امروز در مراسم معارفه سرپرست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اظهار کرد: در شرایط تحریمی حاضر و مسئله کرونا، کشاورزی و امنیت غذایی از اهمیت ویژه‌ای در سطح ایران و جهان برخوردار شده است و باید به دنبال ایده ها و راهکارهایی برای تولید و ذخیره سازی محصولات اساسی کشاورزی و غذا باشیم.

 وی افزود: یکی از مجموعه های مهم که می‌تواند بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی را با ارائه راهکارهای خلاقانه مرتفع سازد، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

خاوازی گفت: در حال حاضر کاهش مصرف برخی از تولیدات کشاورزی بر اثر شیوع بیماری کرونا نظیر شیر و گوشت مرغ و در حوزه باغبانی، گل و گیاه مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید با تدبیر برای آن راه چاره‌ای بیاندیشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انتظار می‌رود در شرایط حاضر در حوزه‌های نظیر تولید علوفه و خوراک دام از آنزیم ها و گیاهان شور، زراعت چوب، توسعه کشت پنبه و چغندرقند، برنامه عملیاتی و اجرایی را ارائه و به بخش کشاورزی و اقتصاد کشور کمک کند.

خاوازی تاکید کرد: یکی از قابلیت های تولید ما در سال جهش تولید، موضوع آبزیان و شیلات است که باید برای توسعه آن کار شود.

وی گفت: باید با کمک موسسه تحقیقات برنج کشور بتوانیم تولید برنج را در واحد سطح افزایش دهیم و نیازهایمان را از داخل تامین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای انتقال یافته های تحقیقاتی به مزارع باید موج جدیدی از فعالیت‌های ترویجی را آغاز کنیم و کشاورزی دانش‌بنیان را محقق سازیم.

در این مراسم، دکتر کامبیز بازرگان سرپرست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سخنانی بر همراهی مجموعه این سازمان در راستای سیاست ها و برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی در کشور تاکید کرد.

در پایان این مراسم، با حضور روسای مراکز و موسسات تحقیقات کشاورزی، حکم دکتر بازرگان توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد.
شایان ذکر است، دکتر بازرگان پیش از این مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری سازمان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را عهده دار بوده است.

کد خبر: ۱۵٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha