۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
بهسازی ماشین آلات کارخانه و باغات چای گیلان ضروری است
استاندار گیلان:

بهسازی ماشین آلات کارخانه و باغات چای گیلان ضروری است

لاهیجان- استاندار گیلان با اشاره به رشد ۳۷ درصدی تولید برگ سبز چای درجه یک، نوسازی ماشین آلات کارخانه ها و بهسازی باغات چای را در استان لازم و ضروری دانست.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی و باغات چای همچنین به امکان ارائه تسهیلات برای سورتینگ و بسته بندی چای در استان اشاره و نوسازی ماشین آلات کارخانجات چای را مورد تأکید قرار داد و گفت: درخصوص بهسازی باغات چای نیز به کشاورزان تسهیلات بانکی تعلق می گیرد ضمن آنکه امسال برای اولین بار در تاریخ صنعت چای؛ از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به گیلان، یک میلیارد تومان یارانه نهال و نیز اعتبار دیگری برای اصلاح باغات چای در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان با ابراز امیدواری از کیفیت خوب چای در سال‌جاری، بر لزوم توجه فعالان تولید تا فرآوری و بسته بندی چای به اصل مهم کیفیت تأکید و اضافه کرد: امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی برگ سبز چای درجه یک بوده ایم که باید با کیفیت افزایی نسبت به افزایش این میزان در سال آتی تلاش کنیم.

عباسی تاکید کرد: باید در فصل بهار بهترین و با کیفیت ترین چای به بازار ارائه شود و لازم است هم چایکاران و هم ناظران، نسبت به این مهم دقت کافی داشته باشند و با توجه به بالا بودن هزینه تولید اعم از دستمز کارگر، هزینه نگهداری و برداشت و حمل و نقل، باید تلاش و کوشش کشاورزان، ارج نهاده شده و تولیدات آنها با بهای مناسب خریداری شود.

وی همچنین به اجرای دو پروژه پل کیازنیک و پل کشاورز در شهرستان املش اشاره و اضافه کرد: هر دو پل، پیشرفت خوبی دارند و بر اساس وعده پیمانکار؛ به ترتیب در مرداد و دهه فجر امسال آماده بهره برداری هستند که درصورت عدم اجرای تعهد در زمان مقرر، نسبت به دریافت خسارت از پیمانکار اقدام می شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha