۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
جهاد امروز مبارزه با گرانی است
رئیس مجلس شورای اسلامی:

جهاد امروز مبارزه با گرانی است

قالیباف، رئیس مجلس گفت: جهاد امروز مبارزه با گرانی است و برای منفعت و حل مشکل مردم تحت هیچ شرایطی نباید از هیچ حرفی تاثیر بگیریم.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف امروز (چهارشنبه) در یادواره شهدای طلاب و روحانیون که در سالن همایش‌های وزارت کشور، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: جهاد امروز مبارزه با گرانی است و لذا اگر می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم، باید در مقابل تهمت ها و حرف های غرب زده های داخلی و دشمنان خارجی بایستیم و کار را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: نباید از خدمت به مردم لحظه ای غفلت کنیم و امنیت ملی و حل مشکلات اقتصادی باید هدف اصلی ما باشد و در این مسیر وارد جناح بندی و اختلاف افکنی نباید بشویم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: امروز با مدیریت جهادی و تصمیم جهادی می‌توانیم از چالش اقتصادی عبور کرده و کشور را به یک ثبات اقتصادی برسانیم.

امروز همه حرف ما باید نشان دادن کارآمدی دین در جامعه باشد
امروز همه حرف ما درجبهه انقلاب باید نشان دادن کارآمدی دین در جامعه باشد؛ اکنون دین در مسند قدرت و حکومت است و نظام ما اسلامی است، بنابراین ما بچه های انقلاب می توانیم کارامدی دین را در اداره جامعه اثبات کنیم و در این نباید تردید کرد.

ما مسئولان باید با تصمیم گیری درست و بجا، مشکلات مردم را حل کنیم
ما مسئولان باید «جهاد تصمیم» داشته باشیم و با اراده و تصمیم گیری درست و بجا، مشکلات مردم را حل کنیم و در این مسیر تحت تاثیر هیچ حرفی قرار نگیریم.

حضرت امام (ره) نیز در این راستا به ما شاخص دادند که وقتی توپخانه دشمن جایی را هدف قرار داد، تکلیف برای ما روشن بوده و باید از آنجا دفاع کنیم، بایستیم و اثرگذار باشیم، زیرا دشمن می خواهد اراده، تصمیم گیری و کار ما را تحت تاثیر قرار دهد تا ما تردید کنیم، بدون شک تصمیم گیری ها باید پخته و بادرایت باشد.

امروزه مسائل اقتصادی و گرانی موضوع اصلی است
در جهاد تبیین باید رفتار درست داشته باشیم و موضوعات را به اصلی و فرعی تقسیم کنیم؛ امروزه مسائل اقتصادی و گرانی موضوع اصلی است.

در صحن علنی امروز در پاسخ به یکی از تذکرات نمایندگان اشاره به اصل ۸ قانون اساسی داشتم که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است، نمی توان گفت نظامی اسلامی است که این دو مورد را کنار بگذارد، اگر مقابله با فساد، امر به معروف است، ناعدالتی و گرانی هم منکر است.

روحانیون در میدان جهاد و شهادت سرآمد هستند
قالیباف گفت: افتخار دارم در جمع معنوی و ولایی علمای بزرگواری هستم که در عرصه علم و دانش و جهاد در سایه ولایت و شهادت پیشتاز هستند.

وی ادامه داد: این یادواره نمادی از مجموعه فعالیت‌های مستمری است که روحانیون در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا، جهاد و شهادت مجاهدت می‌کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه در دورانی هستیم که دشمنان اسلام و انقلاب، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی ذهن جامعه را آلوده می‌کنند، تصریح کرد: باید به این افراد نشان دهیم که در مشکلات کشور نقش علما و روحانیون در کجاست و روحانیون اهل فکر، اندیشه چگونه در میدان جهاد و شهادت پیشتاز هستند.

قالیباف تاکید کرد: قشر روحانی و طلاب در میان همه صنوف در میدان جهاد و شهادت سرآمد است و اخلاص، شجاعت روحانیون در دوران هشت سال دفاع مقدس برای یکایک ما درس بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادگرانه طلبه شهید میثمی گفت: این روحانی شهید که نماینده امام خمینی (ره) در قرارگاه بود با رفتار و عملش اخلاق فرماندهی و آرامش داشتن در لحظات سخت و حساس را به ما آموخت و در بحرانی ترین نقطه جبهه همواره حضور داشت.

قالیباف ادامه داد: شهدای دفاع مقدس تربیت شده مکتب اسلامی امام خمینی (ره) بودند و امروز ما وظیفه داریم از فرهنگ جهاد و شهادت حراست و حفاظت کنیم.

رئیس مجلس افزود: منتظران شهادت همواره در مسیر جهاد، مردم‌داری و سنت‌های الهی گام برمی‌دارند و در میدان عمل حضوری پررنگ دارند.

جهاد تبیین رسالت امروز طلاب و روحانیون است
وی با بیان اینکه در گذشته جهاد تبیین رسالت پیامبران الهی بود، گفت: امروز علما و روحانیون وارثان این پیامبران هستند و جهاد تبیین بر دوش آنهاست و باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این عرصه به درستی عمل کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه در میدان جهاد هرچه داریم باید در میدان بیاوریم، تصریح کرد: جان و آبرو فانی است اگر می خواهیم به رضوان الهی دست پیدا کنیم باید برای انقلاب از جان و آبرو بگذریم و در بطن مبارزه باشیم.

وی ادامه داد: شرط پیروزی در این مسیر صبر و انتظار است که در سوره احزاب هم به آن اشاره شده است.

کد خبر: ۱۵۰٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha