۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
فرانشیز پرداختی بیمه‌شدگان کاهش یافت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

فرانشیز پرداختی بیمه‌شدگان کاهش یافت

پازل خدمت‌رسانی در بیمه سلامت با پیگیری و حمایت‌های وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید هیات دولت تکمیل شد تا به این ترتیب، کام اقشار کم‌برخوردار در دریافت خدمات سلامت «شیرین» شود. ­

به گزارش بازار، وجود دغدغه خدمت‌رسانی بیشتر، موجب شد تا گام مهم دیگری در کاهش فرانشیز پرداختی بیمه‌شدگان کم‌برخوردار برداشته شود و سهم پرداخت از جیب به حداقل رسیده و حتی در مواردی رایگان شود.

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به تغییرات صورت گرفته در فرانشیز پرداختی، اشاره کرد و گفت: «بر اساس بند (د) تبصره ۱۴ مقرر شده است تا سه دهک پایین درآمدی جامعه نسبت به سال گذشته میزان پرداخت هزینه سلامت ثابت و بدون تغییر را داشته باشند. تحقق این مهم، نیازمند این است که فرانشیز دریافتی آن‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش پیدا کند.

بر همین مبنا مقرر شده است تا فرانشیز بستری سه دهک پایین جامعه در سال ۱۴۰۱، از ده درصد به پنج درصد و فرانشیز خدمات سرپایی از سی درصد به بیست درصد کاهش پیدا کند. در این صورت پرداخت از جیب این سه دهک در سال جاری کاهش پیدا کرده و در نهایت جمع پرداختی آن‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نمی‌کند. کاهش فرانشیز پرداختی، گام بسیار بزرگی است که به منظور خدمت‌رسانی بیشتر درنظر گرفته شده است.»

بستری رایگان برای گروه‌های حمایتی
وی در ادامه افزود: «برای گروه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی هم کاهش بیشتری در نظر گرفته شده است که با رعایت نظام ارجاع، در بخش بستری فرانشیز برای این افراد رایگان شده و در بخش سرپایی به ۱۵ درصد رسیده است. به عبارت دیگر، فرانشیز این سه دهک در بخش سرپایی و بستری کاهش پیدا کرده و افرادی که جز سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند، حتی نسبت به این سه دهک پایین جامعه کاهشی پرداخت از جیب بیشتری خواهند داشت به گونه‌ای که میزان فرانشیز پرداختی آن‌ها به حداقل برسد.

تحقق آرمان عدالت در سلامت
ناصحی ضمن اشاره به پیگیری‌های مجدانه وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حمایت دولت مردمی در اجرایی شدن این اقدام رفاهی هدفمند، با ابراز امیدواری برای تداوم این پروژه ملی گفت: «مهمترین شرط تحقق عدالت در امر سلامت این است که هر کس به وسع و توان خود در هزینه‌های سلامت مشارکت کند. این نکته بحث بسیار مهمی بود که در اولویت سیاست‌گذاران قرار گرفت.

وی دستاورد نخست را کار بسیار بزرگ این سازمان در زمینه پوشش همگانی بیمه افراد کم‌برخوردار به صورت رایگان عنوان کرد و دستاورد دوم را نیز میزان استمرار خدمت و عمق بخشی به خدمات ذکر کرد که خوشبختانه با کاهش فرانشیزمحقق شد. این دو دستاورد، گام‌های اساسی برای حمایت از اقشار کم‌برخوردارمحسوب می‌شود که خوشبختانه با سیاست‌گذاری درستی که در حوزه بیمه سلامت رخ داد، بیمه در مسیر صحیحی قرار گرفته و موجب شد تا جمعیت زیادی از افراد کم‌برخوردار بیمه شده و فرانشیز بسیار کمی را پرداخت کنند و حتی در مواردی به صورت رایگان درمان شوند. وی در پایان گفت: امیدواریم که این اتفاق بزرگ با تامین منابع پایداردر سال‌های آینده نیز تداوم یابد.»

کد خبر: ۱۵۰٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha