۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کاهش قیمت طلا با اعلام بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا
تحلیل بازار جهانی طلا؛

کاهش قیمت طلا با اعلام بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا

قیمت طلا نزدیک به پایین ترین حد سه ماه اخیر خود در حرکت بوده که ناشی از داده های آماری مربوط به نرخ تورم در ایالات متحده است.

به گزارش بازار، قیمت طلا نزدیک به پایین ترین حد سه ماه اخیر خود در حرکت بوده که ناشی از داده های آماری مربوط به نرخ تورم در ایالات متحده است. قیمت امروز طلا در بازار های جهانی میانگین متحرک روزانه ۲۰۰ (DMA) در ۱۸۳۶ دلار قرار دارد که می تواند نشان از بهبود شرایط اقتصادی آمریکا قلمداد شود.

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در ماه آوریل کاهش یافته و به ۸.۱% در سال در آوریل در مقابل ۸.۵% رزرو در ماه مارس رسیده که انتظار می رود CPI اصلی به طور سالانه به ۶ درصد کاهش یابد.

با اینحال باید توجه داشت که هر گونه نشانه ای از اوج گرفتن تورم در اقتصاد ایالات متحده احتمالاً انتظارات جنگ طلبانه فدرال رزرو را کاهش خواهد داد که می تواند خبر خوشی برای گاوها باشد.

از سوی دیگر، افزایش نرخ تورم در ایالات متحده بیش از حد انتظار باعث افزایش اتخاذ سیاست تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد و از افزایش ۷۵ واحدی در ماه ژوئن حمایت خواهد کرد که این به نفع قیمت طلا خواهد بود.

کاهش قیمت طلا با اعلام بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا

برای افزایش امید به صعودی شدن مجدد قیمت، فروشندگان به بسته شدن روزانه زیر ۲۰۰-DMA در ۱۸۳۶ دلار نیاز دارند تا فروش به سمت پایین ترین قیمت ۱۰ فوریه یعنی ۱۸۲۲ دلار افزایش یابد. همچنین حمایت کلیدی بعدی در حدود ۱۸۰۰ دلار قرار دارد که در زیر آن، پایین ترین سطح فوریه ۱۷۶۹ دلار در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

اگر گاوهای بازار طلا موفق به دفاع از ۲۰۰-DMA به صورت بسته شدن روزانه شوند، بازگشت به پایین ترین حد هفته قبل ۱۸۵۰ دلار اجتناب ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این، خریداران طلا در مسیر رسیدن به مرز ۱۹۰۰ دلار به بالاترین قیمت روز سه شنبه یعنی ۱۸۶۵ دلار نیاز دارند.

کد خبر: ۱۴۹٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha