۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
پیش بینی رکورد بدهی دولتی در آمریکا

پیش بینی رکورد بدهی دولتی در آمریکا

اقتصاددانان رکود بی سابقه ای را پس از پایان کروناویروس برای ایالات متحده پیش بینی می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، بدهی دولتی ایالات متحده و بدهی شرکتهای آمریکایی امسال به دلیل کروناویروس به یک رکورد می‌رسد.

کسری بودجه فدرال ایالات متحده در رابطه با اقدامات برای جبران خسارت ناشی از کروناویروس به چهار تریلیون دلار افزایش می یابد که دو برابر شاخص های اقتصاد ایالات متحده است. براساس داده‌های این نشریه، ایالات متحده از پایان جنگ جهانی دوم شاهد چنین وضعیتی نبوده است.

نویسندگان این مقاله وضعیت فعلی را با رکود بزرگ مقایسه کردند. به ویژه، نمونه هایی از شرکت های بزرگ ExxonMobil و Walgreens وجود دارد که دارای بدهی‌های انباشته هستند و خط اعتباری آنها به انتها رسیده است. بنابراین، برای حمایت از شرکتها، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را مجدداً تنظیم کرده و بیش از دو تریلیون دلار به سبد سهام خود در شش هفته گذشته اضافه کرده است. لازم به ذکر است که در زمان رکود بزرگ در مدت چهار سال نیز همین مقدار اضافه شده بود.

در تاریخ ۱۰ آوریل، اقتصاددانان بررسی شده توسط بلومبرگ پیش بینی کردند که ایالات متحده از زمان پایان همه گیری کروناویروس بالاترین نرخ بیکاری در تاریخ کشور را خواهد داشت. به گفته کارشناسان، مقیاس آن از شاخص های زمان رکود بزرگ که از سال ۱۹۲۹ آغاز شد، فراتر خواهد رفت. تحلیلگران همچنین کاهش ۲۵ درصدی سالانه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را از آوریل تا ژوئن پیش بینی کردند. نرخ بیکاری به ۶/۱۲ درصد خواهد رسید.

در ۶ آوریل معلوم شد که مشاوران کاخ سفید پیشنهاد کردند اوراق قرضه "کروناویروس" را مشابه نوع "اوراق قرضه جنگی" منتشر کنند. بودجه جمع آوری شده از این طریق برای تأمین مالی مبارزه با بیماری همه گیر استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۱۴٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha