۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
فراهم شدن نظارت همگانی بر قیمت کالاها در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

فراهم شدن نظارت همگانی بر قیمت کالاها در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از فراهم شدن امکان نظارت مردمی بر قیمت کالاها در اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه ها، خبر داد.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: از هفته آینده، علاوه بر بازرسی‌های همکاران ما و تماس مردمی با سامانه ۱۲۴، ابتکار جدیدی طراحی شده که بر اساس آن یک کد دو بعدی (QR) یا کد شناسه صنفی در مغازه‌ها نصب خواهد شد و مردم می‌توانند بطور مستقیم تخلفات را از طریق یک نرم افزار تلفن همراه (اپلیکیشن موبایل) گزارش کنند.

وی با بیان اینکه در چند هفته اخیر در ستاد تنظیم بازار، بر طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها متمرکز هستیم افزود: تدابیر لازم برای اجرای این طرح بزرگ اندیشیده شده ضمن اینکه در این طرح، وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تامین نهاده‌های دامی، محصولات غذایی و کالاهای اساسی را بر عهده دارد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه بخش دوم اجرای این طرح، توزیع و نظارت بر بازار است گفت: یکشنبه گذشته با هدف کسب آمادگی، بیش از ۸۶ هزار مورد نظارت ویژه از فروشگاه‌ها و سطح عرضه انجام شد؛ ضمن اینکه تقسیم کار خوبی میان دستگاه‌های مجری طرح صورت گرفته است.

فاطمی امین، احکام سازمان تعزیرات حکومتی علیه متخلفان را تا هفته پیش بازدارنده ندانست و ادامه داد: به تازگی مصوباتی برای این سازمان گرفته شده و اختیارات بسیار خوبی به سازمان تعزیرات حکومتی داده شده که امیدواریم احکام آن برای متخلفان، بازدارنده باشد.

کد خبر: ۱۴۹٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha