۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
ایجاد شهرک‌های جدید برای تسریع اجرای نهضت ملی مسکن
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ایجاد شهرک‌های جدید برای تسریع اجرای نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی از عزم جدی دولت برای جذب سرمایه بخش خصوصی به حوزه مسکن به روش‌های مختلف و ایجاد شهرک‌های جدید برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازیط درباره مزایای ایجاد شهرک‌های جدید توسط بخش خصوصی اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به حوزه مسکن با توجه به منابع کنونی کشور در پیشبرد نهضت ملی مسکن بسیار موثر است و به شدت به دنبال ورود سرمایه بخش خصوصی به مسکن با روش‌های مختلف هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور پروانه ساخت شهرک خلیج فارس توسط سرمایه‌گذار خصوصی توسط شرکت عمران شهرهای جدید، این اقدام را گامی برای سرعت‌بخشی برای ایجاد شهرک‌ها جدید دانست و افزود: احداث این شهرک‌ها به تسریع و تحقق اهداف نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.

قاسمی در ادامه درباره الزامات پیش روی طرح نهضت ملی مسکن با اشاره به اینکه هر اقدام بزرگی با چالش‌هایی همراه است، گفت: با تلاش‌های انجام گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی، تامین منابع مالی مورد نیاز از بانک‌ها در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاوت مسکن مهر با طرح نهضت ملی مسکن خاطر نشان کرد: مسکن مهر شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای مختلف بود که از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن متعلق به مردم بوده و تنها حدود یک میلیون آن به دولت تعلق داشته است.

شرکت عمران شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی، با هدف پشتیبانی از سیاست‌های توسعه مسکن کشور و همچنین مدیریت تقاضا در اقشار مختلف اجتماعی، در ۱۴ استان کشور، ایجاد بیش از ۴۰ شهرک را در دستور کار دارد که این شهرک‌ها به‌ صورت تقریبی بیش از ۶۵۹ هزار نفر را در خود جای خواهند داد.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha