۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کشاورزان زنجانی ۳۵ هزار تن گندم  به سیلوها تحویل دادند
استاندار زنجان:

کشاورزان زنجانی ۳۵ هزار تن گندم به سیلوها تحویل دادند

زنجان- استاندار زنجان گفت: کشاورزان استان زنجان طی یک و نیم ماه گذشته ۳۵ هزار تن به سیلوها تحویل بدهند.

محسن افشارچی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در اجرای شیوه جدید عرضه نان در استان زنجان تغییر قیمت و محدودیت خرید نان وجود ندارد، گفت: با تدابیر اتخاذ شده، این طرح، بسیار آرام و خوب در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در کنار معضل قاچاق گندم و آرد، وقوع جنگ اوکراین بازارهای جهانی غذا به ویژه گندم را نیز تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: روسیه و اوکراین از تولیدکنندگان عمده گندم در جهان هستند و جنگ باعث شده تا تامین گندم از آنها با مشکلاتی مواجه شود و حذف ارز ترجیحی یک آینده نگری هوشمندانه توسط نظام است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اوضاع ذخایر اقلام و کالاهای اساسی در کشور و استان خوب است، گفت: حذف ارز ترجیحی از برخی اقلام اساسی بر پایه تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال انجام می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه اصل موضوع حذف ارز ترجیحی مورد تایید اقتصاددانان است و جای تردید ندارد، ابراز داشت: قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری رسیده و این امر موجب شد کشاورزان استان طی یک و نیم ماه گذشته ۳۵ هزار تن به سیلوها تحویل بدهند.

افشارچی تاکید کرد: با وجود ارز ترجیحی و حمایتی نمی‌توان از افزایش بهره وری سخن گفت و ارز ترجیحی در اختیار تولید کننده و مصرف کننده قرار نمی‌گیرد بلکه به چند وارد کننده داده می‌شود و حذف ارز ترجیحی در ارتباط با نان، بد جلوه کرده و در مسیر ارائه گندم به کارخانه‌های آرد تا رسیدن آن به نانوایی‌ها، رانت‌های مختلفی ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha