۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
نیروی کار ماهر دغدغه آینده صنعت ساختمان| «قیمت پیشنهادی دولت» مقرون‌ به صرفه نیست
در گفتگو با بازار بیان شد؛

نیروی کار ماهر دغدغه آینده صنعت ساختمان| «قیمت پیشنهادی دولت» مقرون‌ به صرفه نیست

گرگان- زینعلی، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان با بیان این که نیروی کار ماهر دغدغه آینده صنعت ساختمان است، گفت: با توجه به شرایط تورم، قیمت پیشنهادی دولت در طرح ملی مسکن، مقرون‌ به صرفه نیست.

امین زینعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به تورم و گرانی ها و موضوعاتی که از همان ابتدای سال جدید مانند افزایش قیمت میلگرد، سیمان و سایر مصالح و دستمزد شکل گرفته و همچنین با توجه به اینکه قیمت ساختمان در سال گذشته با نرخ روز نزدیک نشده بود، هم اکنون مانند فنری تحت فشار است و انتظار داریم در انتهای شش ماهه ابتدای امسال شاهد افزایش عجیب و غریب قیمت مسکن باشیم.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان گلستان افزود: لذا باید دولت در طرح ملی مسکن بازنگری کند زیرا قیمت هایی که بیان می شود مقرون به صرفه نبوده و کسی برای ورود به این طرح مشتاق نیست.

وی بیان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوب رقم بخورد و دولت حمایت ها و سوبسیدهایی را برای کنترل بازار مخصوصاً در طرح جهش ملی مسکن در پیش بگیرد.

زینعلی اضافه‌ کرد: دولت می تواند میلگرد، سیمان و مصالح بنیادی را با قیمت مناسب تر در اختیار سازنده ها قرار داده تا بتوانند به هدف گذاری طرح ملی مسکن نزدیک شوند.

این فعال صنعت ساختمان گفت: در مجموع در شرایط حاضر، آینده خوبی برای فرایند ساخت و ساز در ایران فراهم نیست و با توجه به اینکه دستمزدها هم به شکل عجیبی افزایش یافته مطمئنا یکی از معضلات ما در چند ماه آینده نبود نیروی کار است زیرا بسیاری از استادکارها دستمزدها بالایی پیشنهاد داده و حتی ممکن است با تغییر رده کاری به سمت ساخت و ساز در ابعاد کوچکتر و روستاها بروند و ما دچار ضعف نیروی کار شویم لذا امیدوارم تدبیری در این راستا اندیشیده شود.

خزانه دار انجمن انبوه‌سازان گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه ساخت و سازها به خصوص در استان ما حرفه اول برای اشتغال است لذا حمایت در این راستا از کمبود شغل جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha