۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
 سهم ۵ میلیارد دلاری ایران در صنعت تجهیزات پزشکی
برگزاری بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث؛

سهم ۵ میلیارد دلاری ایران در صنعت تجهیزات پزشکی

براساس آمارهای موجود حجم بازار جهانی تجهیزات پزشکی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است که سهم ایران با قریب به ۵ میلیارد دلار از این صنعت، توان افزایشی را دارا می باشد.

به گزارش بازار به نقل از دبیرخانه نمایشگاه ایران هلث، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران بعد از ۲ سال وقفه به علت همه گیری کرونا به صورت متفاوت نسبت به نمایشگاه‌های قبلی و با ارائه جدیدترین دستاوردهای تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی در روزهای سوم تا ششم خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

در این رویداد بزرگ بین المللی، نمایش و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی و پزشکی از محورهای اصلی این نمایشگاه خواهد بود و در کنار آن موضوعاتی همچون کارگاه‌های تخصصی، گردشگری سلامت، استارت آپ و نرم افزارهای سلامت محور و همچنین رسانه‌های حوزه سلامت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵ هزار نفر از دست اندرکاران و افراد مرتبط با این صنعت از آن بازدید کرده یا در آن حضور داشته باشند.

از دیگر اهداف بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث افزایش سهم ایران از بازار جهانی تجهیزات پزشکی بوده که براساس آمارهای موجود حجم بازار جهانی تجهیزات پزشکی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است که سهم ایران با قریب به ۵ میلیارد دلار از این صنعت قابل ملاحظه نیست. اما دانش انباشته در شبکه بهداشت و درمان کشور بویژه در برخی از رشته‌های شاخص باعث شده ظرفیت‌های عظیمی در کشور برای افزایش سهم خود از این صنعت وجود داشته باشد. این بحث افزون بر مباحثی مانند گردشگری درمان و نظایر آن است. ضمن این که تجربه تحریم‌ها و نارسایی هایی که در دوره همه‌گیری کرونا کشور ما با آن مواجه شد، لزوم قدم گذاشتن در مسیر خودکفایی نسبی در این صنعت را برای کشور ضروری می‌کند.

نمایشگاه بین المللی ایران هلث مهم‌ترین، بزرگترین و متفاوت‌ترین رویداد حوزه سلامت در سطح منطقه می‌باشد که حضور گسترده شرکت‌های داخلی در کنار استقبالی که شرکت‌های مختلف از سراسر جهان برای حضور نشان داده اند، به خوبی گویاست که شبکه به هم پیچیده ارتباطی جهان در تمام صنایع بویژه در صنعت درمان موضوعی نیست که به سادگی بتوان بخشی از آن را جدا کرد و ارتباط یک کشور را با دهکده جهانی از بین برد.

حضور شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی این فرصت را برای شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی ایرانی فراهم می کند تا با تعاملی سازنده نسبت به ایجاد یک رابطه پایدار و وارد کردن و بومی سازی دانش مورد نیاز در این زمینه گام‌های موثری بردارند. البته توان صنعت درمان کشور از نظر دانش نظری و تجربه عملیاتی، کلینیکی و بالینی به قدری است که این تعامل قطعا دو طرفه خواهد بود و کشورهای شرکت کننده می‌توانند از دانش ایرانی در زمینه پزشکی ایران بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha