۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
همکاری دستگاه قضا با دولت برای کنترل بازار
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد

همکاری دستگاه قضا با دولت برای کنترل بازار

رئیس دستگاه قضا بر همکاری قوه قضاییه با دولت برای کنترل بازار و برخورد با گرانفروشی و احتکار تاکید کرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی قضایی از حضور میدانی در مساجد و گلایه‌های مراجعان به محاکم قضایی از جمله کارشناسی ها، مشکلات اجرای ثبت، و ضبط وثیقه‌ها گفت و برای حل این مشکلات چند توصیه و تاکید به مسئولان قضایی و قضات داشت.

محسنی اژه‌ای همچنین به حفاظت اطلاعات و دادسرای انتظامی قضات هم ماموریت داد با قضاتی که قرارهای بازداشت نامتناسب با جرم صادر میکنند، برخورد قانونی کنند.

در ادامه بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد هم از اجرای طرح جهاد خدمت با حضور مسئولان این سازمان در مساجد گزارش داد و خبری هم از سند دار شدن خانه‌های روستایی داد.

محمدی رئیس سازمان زندان‌ها هم آمار زندانیان آزادشده در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد و گفت: به برکت ماه مبارک رمضان، مجموع کمک‌های مردمی به ستادهای دیه در سراسر کشور طی این ماه ۲۴۸ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان به حساب‌ها واریز شده و ۱۰۵ میلیارد تومان هم تعهد صورت گرفته و در همین راستا هزار و ۶۷۰ زندانی آزاد شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اما حل مشکل ۱۴ ساله مردم مشهد با انتقال پادگان ارتش به خارج از این شهر، موضوع گزارش رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این جلسه بود.

وی با اشاره به قدردانی شهردار مشهد از دستگاه قضایی برای پیگیری‌های مستمر جهت حل و فصل اختلاف بین شهرداری مشهد، ارتش و آستان قدس رضوی درباره جابجایی پادگان مشهد که سرانجام بعد از ۱۴ سال با دستور رییس دستگاه قضا به نتیجه رسید، گفت: طبق اعلام شهردار مشهد، عملیات اجرایی تخریب دیوار پادگان مشهد تا دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.

در این نشست بر حمایت دستگاه قضا از دولت برای حل مشکلات اقتصادی و برخورد با گرانفروشی و احتکار تاکید شد.

کد خبر: ۱۴۹٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha